En sån helg! (Långt inlägg)

Allt började på torsdagen egentligen.
Jag hade full sjå att packa till både Nelly och mig!

På fredagen gjorde vi klart det sista och inväntade Alice. Jag skjutsade de små damerna till mamma och pappa i Hamrånge där de skulle få vara över helgen.
Duschade och fixade mig där. Fick även en god köttbullslunch innan jag kastade mig iväg till Falun för att möta upp några arbetskopisar som jag skulle få åka med till Sälen!
Nomor bjöd på kick off och det var drygt 50 pers som var med. Skoj att få ett ansikte på alla som jag pratat med på telefonen så många gånger. En del såg inte alls ut som jag föreställt mig på telefonen.;-)

Bilen jag åkte med var i Sälen vid 17-tiden.
Vi checkade in och sen knäppte vi en kall...
Blev bjuden på pizza och öl, medan vi satt och käka kom bussen som de flesta åkte med.
Efter maten blev det häng i Lodgebaren innan en del åkte iväg på Harrys. Själv var jag duktig och lade mig för att sova ungefär i tolvtiden tror jag. Somnade tyvärr inte förren efter 2 ändå..

På lördagen var det till att kliva upp i tid för att äta frukost och möta upp alla klockan 9 för en kort info.
De flesta åkte i backen efter mötet man jag och 7 till tror jag det var gick på en promenad till Sälentorget.
Vi blev borta ett tag så det var dags att inhandla lunch när vi kom tillbaka.
Jag åt tillsammans med min chef, en kordinator och några tektiker. Trevligt var det men sen gick jag upp på rummet för att få lite lugn och ro en stund.
Duschade och fixade mig för kvällen.
16.30 tror jag att jag gick emot mina principer.. Man dricker inte alkohol så tidigt....;-)
17.00 var det möte igen och vid 19 var det info av han som äger hotellet vi bodde på.
Fördrink i baren och sen vidare med BANDVAGNAR upp till toppstugan där vi åt middag. (Jag var inte vidare nöjd med den tyvärr).
Det serverades fondue med massa olika tillbehör och lite "dricka" till det.
22.30 ca bar det av mot hotellet igen.
Blev lite mer dricka där sen var jag på väg att banga och gå till sängs igen.
Men det gjorde jag inte!
Jag åkte med ett rätt stort gäng till Harrys där det var kö.. Så jag och några till åkte vidare till Högis.
Där var det väldigt lugnt men vi hade det trevligt tillsammans.
Strax före två tog vi en taxi tillbaka till hotellet.
Hör och häpna nu!;-)
Jag var på efterfest till strax efter fyra!!!!!:-O
Kul var det och det var faktiskt värt att vara trött dagen efter.;-)

Söndagen var det bara till att masa sig ur sängen till frukosten och sen packa ihop och checka ut..
"Vår" bil åkte hemåt vid 11. Vi stannade i Mora för att äta lite lunch och jag var hemma runt 15 tror jag.
Det var dock inte Nellan.. Tror ni att jag längtade?!?!

Tänkte att jag kanske skulle passa på att vila men det blev raka motsatsen..
Vi satte igång med ommöblering...
Skönt att ha det gjort men shit vad det var drygt!
Nelly fick äntligen sin säng på plats och gissa om hon var glad när hon kom hem och såg den!
Sov i den för första gången natten som var. Hon är sååå lycklig!
Hos mormor och morfar hade hon åkt skridskor bland annat. Jätteduktig i år tydligen!

En sak till som hände i helgen var att jag fick veta att jag har heltidsjobb i bra många månader framöver!!!!!
Känns så otroligt skönt att slippa hålla på med arbetsförmedlingen och deras grejer.

Nä, nu måste jag sova så att jag orkar med arbetsdagen imorgon. Tjing!

Kommentarer
Postat av: Tessa

Vilken kanonhelg och grattis till jobbet :). Jag som tänkte att vi skulle träffas imorgon och fika i Hofors :)

2012-01-16 @ 22:28:29
URL: http://terwa.blogg.se/
Postat av: Malin

bra att du haft roligt, men gladast är jag över jobbet, men det vet du redan, och NELLYS RUM! Äntligen!!!

2012-01-17 @ 00:47:21
Postat av: Linda

Tack tjejer! Rum var att ta i Malin... Men nu har hon en säng iaf!

2012-01-17 @ 10:16:45
URL: http://yramamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0