Farfar

Nu är jag lite sen att skriva, har tänkt skriva i flera dagar men det har bara inte blivit av?

6/2 skulle farfar blivit 90 år om han hade levt.
Tyvärr så lämnade han oss långt innan det...
Han var bara 73 när han drabbades av en propp i hjärnan.. Tyvärr klarade han inte upp det.
Det är så mycket som jag känner att jag hade viljat säga till farfar och mycket som jag hade kunnat lära av honom. Han var grym på geografi vad jag kan minnas.
Han stod ofta vid jordgloben och visade och pratade. Tyvärr var det inte mycket jag snappade upp tydligen. Jag är urdålig på geografi...
Farfar hade mycket egna grejer för sig.
Kanske återkommer med en del i ett annat inlägg.
Min farfar var inte som alla andra, han var sig själv och faktiskt helt underbar har jag kommit underfund om.
Jag var bara 14 år när han dog, känns som att det var alldeles för tidigt.
Det var min första begravning och även första gången jag kände av ett dödsfall.
Riktigt jobbigt var det.
Jag hade varit hos min fjording Ior med syrran. Jag tror att jag kände på mig vad jag skulle få höra när jag kom hem den gången...
Ville liksom inte gå hem minns jag. Hann nästan bara innanför dörren så kom mamma och berättade att "farfar somnat in".
Jag minns känslan än idag och sitter nu med tårar i ögonen...
Vill skriva mer men klarar nog inte det...
Jag var iaf duktig på att "skriva av mig" på den tiden.
Skrev en del dikter och en av dem stod i dödsannonsen också.

Nä, nu ska jag ge mig. Det är ju ändå inge kul för er att läsa om det här skulle jag tro.
Men som jag brukar säga så skriver jag ju mest för att ha det som en dagbok själv. De som vill läser.


Kommentarer
Postat av: malin

jag minns dikten du skrev. inte vad du skrev men att den var med på annonsen.



och jag minns att din farfar jobbade på lantmännen/movag och drack kaffe på fat.

2012-02-10 @ 14:40:19
Postat av: Linda

Han var egen företagare men körde åt Lantmännen.

2012-02-10 @ 16:18:32
URL: http://yramamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0