Det glutenfria livet har börjat...

Ena stunden känns det lite spännande men när jag tänker på att det här är livslångt känns det bara som att jag vill ge upp....
Ja offerkoftan sitter på....
Varför ska jag straffas med både diabetes och gluten!?!? Så gallsten på det då. Ja men det verkar ju rättvist.
Men jag hade inte önskat att nån annan skulle fått det istället heller ju.

Idag har jag inhandlat massa glutenfria grejer och även bakat en glutenfri kladdkaka.
Blev faktiskt glatt överraskad över resultatet! Alltid nåt.

Ganska snart har jag nog gjort alla maträtter jag kan komma på. Känns lite tråkigt och ovisst att äta på restaurang framöver. Undrar hur noga de är med allergikosten?

Jag tror att man brukar få göra en till undersökning av magsäck och tarm efter att man ändrat kost. Men alltså det ställer jag fan inte upp på! Aldrig mer att jag gör om den undersökningen..

Kommentarer
Postat av: Malin

Lägg på laktos också, så har du Staffan stackarn...

2011-09-14 @ 19:29:09
Postat av: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Blir lite nya utmaningar med bakandet i alla fall! :)

2011-09-14 @ 19:59:28
URL: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com
Postat av: helen

Jag förstår att du är ledsen, du som haft sådant bakintresse och sådär!



Men har man vete, korn och råg i så jättemycket mat? Det blir kanske inga mer pannkakor, pajer eller matbröd, men alla dem kommer du ju hitta ersättningar till. Och såser kan man reda med annat än mjöl.



Även om du inte gillar lchf och liknande så finns det säkert många smarta lösningar i såna recept eftersom de också undviker mjöl. :)



Hoppas din mage blir bättre fort med nya kosten!

2011-09-15 @ 11:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0