Ullared

Har ju inte skrivit så mycket på sistone men tänkte försöka "komma ikapp" lite nu.

Mamma, jag och en kompis drog ju iväg till Ullared för 2 veckor sedan!
Vi hade det trevligt och allt gick bra, glad att bilen inte krånglade nåt.;-)
Jag körde mestadels och det gillar ju jag! Gjorde bort mig lite en gång under färden dock. Vi åkte fel och fick köra förbi 2 poliskontroller 2 gånger.:-/ Blev inte stoppad men det kändes lite pinsamt.;-) SPeciellt som jag råkade tuta åt dem en gång när jag skulle trycka i farthållaren. Haha!

Vi kom fram på tisdag eftermiddag och började med att checka in i stugan och kolla in där.
Sänkte värmen gjorde vi rejält oxå.
Fruktansvärt varmt trots att vi till slut stängde av den..
Tre timmars shopping hann vi med på kvällen och när vi kom ut så ösregnade det.. Blev rätt blöt när vi irrade omkring och leta efter någonstans att äta.
Allt var stängt utom Harrys och dit ville vi inte i våra "myskläder".
Blev överbliven korv på korvmojjen utanför Gekås. De hade egentligen stängt så vi hade tur trots allt. De var nog den äckligaste korven jag ätit men jag behövde inte vara hungrig iaf! Blev öl och godis senare så jag behövde inte svälta.;-) Hihi!
Blev inte så långlivat på kvällen då vi alla 3 var trötta.... Dessvärre hade jag jordens hosta och kunde inte somna förrän sent på naten. I tre-tiden blir jag väckt av att min vän behöver gå på toaletten. Hon smög iväg och va snabbt tillbaka.... Jag tänkte att shit va snabb hon va! Eller jag kanske hann somna? Men nej då! Det kom en "skum" bil så hon vågade inte gå ut själv. Jag klädde på mig och skulle hänga med då mamma kommer på att hon skulle bli själv i stugan! Så hon klädde minsann på sig hon med och följde med till toaletterna.;-)

Onsdag morgon var vi laddade igen!!
Shoppa shoppa shoppa!
Lyckades handla en hel del julklappar och presenter så jag blev nöjd!
Hittade även på ett par ballerinaskor som jag letat efter så länge. Gissa om jag blev glad när jag till och med slapp betala!? Det gjorde världens bästa mamma!:-)
Hittade även skor åt Nellan eller egentligen är det mer som en stövel. Jättefina med spännen på och så Kitty som det är på allt nu för tiden.

Efter lunch var vi alla nöjda och glada/trötta så vi packade in allt i bilen och drog hemåt!
Mamma började köra och för er som inte vet det så är min mamma livrädd för att köra i rondeller.. Eller snarare var kanske.;-) Hon körde genom HELA Borås! Jag är fruktansvärt imponerad!
Hemma var vi vid halvtio-tiden på kvällen.
Vi smög in och skulle till och lägga oss, då kommer Nellan upp som har längtat efter mamma! Gullungen då! Lära ju kramas och gosa lite sen hoppa vi i säng allesammans!

Som ni hör så är jag nöjd med våran trip! Men på hemvägen blev längan efter Nelly stor... Men när jag tänker på det så var det bra för oss alla i familjen att prova på detta!

Kommentarer
Postat av: Lotta J

tackar för uppdateringen :D

2010-09-28 @ 19:58:05
Postat av: Anonym

Åsså var de väl nån som tutat på en vägarbetare ;)Man ska passa sej för skumma bilar Linda!!

2010-09-28 @ 20:30:44
Postat av: Linda

Ja men visst ska man.;-) Polisbilar är ju väldigt skumma. Haha!

2010-09-28 @ 20:33:29
URL: http://lindasrecept.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0