Söndag

Idag tog familjen sovmorgon! Vi kelv upp vid 8.30-tiden.:-)
Vi åt frukost ihop. Tomas åkte och jobbade och Nelly och jag bakade toscarutor och brysselkex med blått pärlsocker på kanterna och hallonsylt i mitten.
Det är så mysigt att ha henne med samtidigt som jag blir lite stressad av det.;-)
Väldigt duktig tycker jag att hon är förstås!

Lunch blev det oxå lagat. Vi har inte handlat på länge så det var svårt att få till något. Men efter en massa klurande och letande så fick jag till spagetti med ost och skinksås.

När maten och kakorna var undan så åkte vi till "ladugår'n" för att byta däck på bilen. Tur jag fick hjälp av Tomas för jävlar vad bultarna satt! Inte ens han fick lös dem själv med fälgkorset.
Jag fixade det mesta själv så nu har kag lite ont i kroppen kan man säga... Rygg och armbåge som ska krångla så fort jag gör nåt....:-(
Nellan var med oss hon med och hjälpte till, gullungen min!



Nelly och jag blev klar så vi åkte hem och satte på kaffe!
Syrran och barnen kom på fika och lek!
Lite stojigt blev det ett tag men inte konstigt när vi har så trångt.....
Jag vill inget hellre än att ha ett större hus just nu! Hata hata hata när det är trångt!!!!

Men jag lär väl "skaffa" mig ett jobb innan det kan spekuleras på.....

När syrran åkt hem blev det duschning/badning av familjen. Nelly skulle absolut inte i badet.. Men när hon väl var i så skulle hon förstås inte upp heller..;-)

Blev lite lek och dans innan nattning oxå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0