Tredagarsfeber

Nelly har haft feber i 3 dagar fast inte på förmiddagarna.
Jag har länge funderat över om hon kissar normalt, tror jag skrivit om det förr..
Idag ringde jag HC, kände att jag ville det innan helgen.
Vi fick komma och lämna urinprov och det visade negativt på allt och det är ju positivt!
Men så tyckte jag att hon började få lite prickar i "pullan", "snippan" eller va jag ska använda för ord..
Tänkte att det bara va nå små utslag av blöjan men vid nästa byte va det på magen och upp mot bröstet oxå.
Som den hönsmamma jag är så greppa jag telen och ringde 1177.
Där fick jag prata med en jättetrevlig sköterska som gissade att Nelly har fått tredagarsfeber och det låter ju logiskt efter att jag läst lite om det.
Hoppas nu att vi inte smittat ner nån, men det kan man ju inte veta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0