Spenderdag

Idag har jag gjort av med massa pengar.
Eller vi tar dagen från början....
Klockan 8.55 ska vi va på HC för att Nelly ska ta blodprov.
När klockan är 8.35 sitter vi i bilen och jag vrider på nyckeln, då hörs det allt för välbekanta ljudet... Klick klick! Klick, klick! FAN!
Tomas har åkt med traktorn till Hedemora på lagning så vad gör jag?
Jo jag ringer Peter, inget svar.... Ringer Lasse, svar men vet inte om han kan komma ifrån...
Peter ringer upp! Men tyvärr befinner han sig i Sätra..
Men efter att ha babblat på ett tag så kom vi på att om han bara säger hur jag ska göra. Han lovar att ringa 112 om han hör en smäll oxå..;-)
Så där står jag och "kablar" har gjort det förr men tycker inte om det.
Men bilen startar iaf!
Och då dyker Lasse upp.
Stackarn kom i onödan men snällt av de båda killarna att ställa upp på en nödställd fin liten flicka!;-) Haha!
Iväg och kom fram precis på minuten.
Nelly ta superduktig att ta provet!

Provet klart och till nästa destination!
Hämta upp mamma i Sandviken som lovat vara barnvakt medan jag klippte mig!
Men nu var vi i tid iaf!
Jag klipps och blir nöjd och lite fattigare.

Vidare till Valbo...
Där blev det först en sväng till "Oves."
Jag shoppade lite grejer bland annat brunsås på pulver... Skulle jag aldrig någonsin köpa hade jag bestämt men nu så..;-)
Mat på Ikea och sen in på köpcentret!
Där rök det bra många hundringar vill jag lova!
Köpte kläder till mig som jag förhoppningsvis törs ha på mig på söndag när vi ska på dop.
Nelly fick en t-shirt, ett par byxor och en kam.
Vi köpte en dop present och några andra presenter.;-)
Blev en del mer småplock och sist lite "matnyttigt" inne på coop.

När vi kom hem gjorde vi stuvade makaroner och falukorv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0