Morfar min morfar

Morfar min morfar
Idag var det dags för avsked i kyrkan
Många fina ord sades och många fina minnen gjorde sig påminda
Jag minns dig som glad och som en riktig spillevink
Alltid hade du nå tok på gång
Klurig som få och smart till tusen
Nogrann och arbetssam
Trots dina krämpor var du vid gott mod och hade bus i blicken
De gånger vi gick i skogen du, jag och pappa och plockade svamp, dem är värda mycket för mig
Kommer aldrig glömma de gånger du fyllde din keps med de gula kantarellerna
När vi gick där i skogen och "ho hoade" på varann
De sista gångerna du var med tittade jag mer efter dig än svampen
Jag var så glad för din skull att du kunde vara med, jag vet att du med uppskattade de stunderna
Önskar att jag fått lära mig spela bygg, men det var ju din och pappas grej det
Alltid var du så finklädd och stilig
Jag är glad att jag fått haft dig som morfar och saknar dig enormt
Nu sitter jag här med tårar i ögonen
morfar min morfar

Kommentarer
Postat av: Tessa

Fina ord. Kram

2013-05-03 @ 22:53:20
URL: http://terwa.blogg.se
Postat av: malin

Väldigt fint Linda! Jag minns honom på ungefär samma vis men utan svampen ;)

2013-05-11 @ 14:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0