Semesterfirare!!

Nog tusan kan jag fira semester allt!
Det här var jag riktigt bra på!;-)
 
Vi har inte åkt iväg på nån dyr semsterresa men Nelly och jag har haft det sååå himla bra!
Bland annat har vi badat, umgåtts med varandra samt vänner och släkt.
 
Vi har hälsat på min roliga mormor som blev superglad när vi kom och livade upp stämningen på ålderdomshemmet.;-)
Tragiskt att mormor ska behöva på där hon bor, hon trivs inte och det förstår jag..
Det är hennes kropp som inte funkar som den ska, men huvudet det har hon minsann på skaft!;-)
 
Tvår nätter hos mamma och pappa har vi varit och där klippte jag gräs och åt Bergmans goda pepparlax!
Saknar den färska fisken från havet, särskilt på sommaren.
 
Tre nätter med mamma och pappa i husvagn har vi oxå klarat av!
Oj vad vi haft det bra!
Mamma hade förberett mycket med mat och så men lite hjälp bistod jag faktiskt med. Uppfostrad som jag är. (Borde vara...);-)
Syrran och hennes familj var oxå med i Orsa dit kosan styrde.
Barnen hade så skoj och lekte och badade hela dagarna. De hyrde trampbil och cyklade på vanlig cykel. Nu har det lossnat ordentligt för Nellan!
 
Jag har hälsat på min gamla fjordhäst Ior som troligtvis inte lever nu...:-(
Kändes skönt att jag fick träffa honom en sista gång iaf. Är rätt säker på att han kände igen både mig och pappa. Även skoj att Nelly fick träffa honom.
 
Plockat blåbär och hjortron har oxå hunnits med. 2,5 liter hjortron som det nu kokats sylt på.:-)
Jag som i flera år velat plocka hjortron blev äntligen tillfrågad att åka med av en ny bekantskap.
 
I fredags hade jag en liten fest här hemma och sen blev det ett besök på Granliden.
 
Ja det var "lite" av vad vi gjort under de 2 lediga veckor vi haft. Nu återstår en vecka av den härliga semestern!
 
Just det vi har ju varit till Furuvik en dag oxå!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0