Rubrik....

Svårt att komma på rubriker när det mestadels blir dagboksinlägg typ.
 
Nu har jag gjort min andra dag på nya arbetsplatsen. Det är faktiskt drygt att gå dit och tillbaka från tåget.. Det tar tid och jag får jobba mer på tåget/hemifrån.
Gratis motion javisst, men jag vill hellre gå en lång promenad än få det uppdelat...
Ja ja, jag är glad jag har ett jobb trots allt!:-)
 
Påsken har varit bra men jag har förstås längtat efter Nelly när hon var hos sin far i 2 dagar..
Jag tod föräldraledigt på torsdagen så då hade vi en riktigt mysig dag tillsammans! Vi bakade bullar och Nelly fick gå påskkärring med Albin, Alice och Wilma.
Strålande väder har det varit och Nelly har velat gå påskkärring varje dag sen i torsdags.;-)
 
Fredagen åkte vi till Hamrånge och umgicks med mamma och pappa.
På lördagen blev det påsklunch och äggletning i trädgården för barnen.
Nelly och jag åkte hem för att Wilma hade verkat magsjuk på morgonen innan de kom till Hamrånge samt att Nelly skulle till Tomas då.
För mig blev det fest i Järbo på kvällen! Trevligt och lite annorlunda.;-)
Kul att träffa lite nya människor!
Var på väg "ut" men åkte hem och sov vid kl 23 istället.
 
Vaknade pigg och utvilad på söndagen och promenerade och grejade.
På kvällen blev det Falk, kodnamn: Lisa i Gävle.
 
Igår måndag annandag påsk fick jag tillbaka mitt älskade barn!
Då var vi på konstutställning och sedan hämtade vi Hilma för lite lek.
Vi började med lite picknik i lekparken och sedan gick vi och tittade på tornet där kyrkklockorna är. Barnen busade och gjorde snöänglar sedan blev det innelek.
När Hilma åkte hem blev det gemensamt bad och sedan fick Nelly leta påskägg!
I ägget fanns bland annat Just Dance 4 så vi provade det innan det var sovdags.
Uppskattas av oss båda!:-)
 
Idag fick Nelly en cykel av mig men vi hann inte testa den ute.
Jag fick en bonusdag med Nelly denna vecka så imorgon ska vi förhoppningsvis kunna provcykla på den!
 
Nu är det sängen BUMS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0