Påsken

När jag gick hem från jobbet i onsdags kände jag mig lite besviken över att inte vara bjudna på mat någonstans i helgen. Inte heller hade vi bjudit hem någon...
Men det löste sig snabbt!
På fredagen träffades jag, Malin och Lina med barn hemma hos syrran.
Där bjöds det på salladsbuffé! Supergott och jag var verkligen proppmätt efteråt.
Men en liten blåbärspajsbit slank det oxå ner på eftermiddagen.
På kvällen blev vi bjudna till mamma och pappa på påskmat!
Gott, gott! Synd jag inte var så hungrig... Efterrätten fick jag truga i mig.
Trevligt och gott iaf!

På lördagen blev vi bjudna till Tomas höggravida syster på smörgåstårta!
Första glutenfria smörgåstårtan jag ätit, jättegod smak men lite torr. Tråkigt att brödet är som det är..:-/
Biten som blev kvar fick jag med mig hem och den smaskade jag i mig idag på lunchen!

på eftermiddagen idag gjorde Nelly och jag en negerbollstårta och chokladmuffins sen fick vi besök av Patrik och barnen. Han hade även Jens med sig så det blev ett gäng barn.
När syrran jobbar kväll på söndagar brukar det bli donkmat med dem och så även idag.;-)
Jag passade på att handla på Maxi innan.

Imorgon MÅSTE jag göra ett rejält ryck med städningen....
Fy sjutton vad allt är eftersatt... Hinner ju bara rafsa lite på ytan....
Dammat och tvättat har jag donat med iaf. Så mera ihopplockning imorgon och dammsuga och torka golv måste jag göra. Tvätt verkar det finnas en del kvar oxå....
Samtidigt skulle jag vilja utnyttja den lediga tiden till att umgås!
Just det, biltvätt skulle vara bra om jag hann med oxå... Volvon har iaf fått sommardäck idag! Och det var Tomas som bytte denna gång!:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0