Laktosfritt

I tisdags den 10/4 var Nelly och jag till HC för att kolla upp hennes mage lite.
Läkaren tyckte att vi skulle prova ge henne laktosfritt i 2 veckor för att se om det blir nå bättre.
Om det inte blir bättre skulle vi gå vidare, lät som att det skulle bli en remiss till barnkliniken och helt ärligt så är det ju det jag vill.
Där kan de barn och där lyssnar de på föräldrarna, känns som att de är lite mer experter än på hc.

Jag tror inte att det Nelly kommer behöva äta laktosfritt men provar eftersom att läkaren sa det.
Lite rädd att Nelly oxå har celiaki....:-(
Nåt fel känns det som att det är på hennes mage iaf så jag ger mig inte utan att jag får en förklaring den här gången.

Kommentarer
Postat av: Tina

Hoppas ni får rätt hjälp. Klagar hon på magont eller hur märker du magproblemen?

2012-04-15 @ 22:21:21
Postat av: Linda

Magont, lös/hård i magen, väldigt livad mage.

Klagar i stort sett varje dag över att det gör ont..

2012-04-16 @ 09:08:34
URL: http://yramammansrecept.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0