Tiden den går..

Inte får jag nåt viktigt gjort för det känns det som...
Vi har mest glidit omkring.
Jag har varit till Valbo onödigt många gånger..
Vi har badat på Fjärran i Gävle.
Jag har sökt jobb faktiskt!
Haft besök av Malin Åman och Maria Larsson med barn mycket trevligt! Dock var det olika dagar.;-)
Vi har cyklat.
Hälsat på i Lasses nya robotladugård.
Lagat glutenfri mat. Börjar ta slut på fantasin.... Saknar att kunna beställa god mat..

Ikväll var vi bortbjuden på mat. Jag bad Tomas säga till om att jag inte får äta gluten.
Det hade han ju naturligtvis inte gjort. Så jag åt mat hemma innan vi åkte bort...
Hur gör man en sån här gång för att det inte ska bli så pinsamt?
Det känns jobbigt att säga till och det känns nästan ändå jobbigare att "dissa" maten...
Jag önskar att nån bara kunde berätta för min närhet att jag inte får äta nåt som innehåller gluten...
Goa mamma ringde förresten idag och undra hur man lagar glutenfri mat.
Lite senare ringde hon igen och då höll hon på att göra glutenfri paj till mig!
Syrran hade visst bett henne fixa lite mat åt mig...;-)

Min mamma och syster lever för att äta känns det som. Haha!
Jag gör ju inte riktigt det och det verkar vara lite av ett problem för dem.....;-)
Glad att de bryr sig iaf även om det känns drygt ibland!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Mamma lever väl för att äta ofta men typ ingenting...

2011-09-23 @ 22:46:18
URL: http://koksotaskar.blogspot.com
Postat av: Katarina B

Det är väl klart att du måste kunna få säga att du inte får äta gluten, du blir ju dålig annars. Förstår de inte det så är det ju inte dig det är fel på. Kramiz.

2011-09-25 @ 20:44:33
URL: http://www.huskysens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0