Akuten..

Igår skulle jag hinna så mycket innan Nelly kom hem från sin husvagnstrip med mormor och morfar.
Jag plockade ihop och gjorde klart för dammsugning.
Tog en paus för en promenad med Johanna.
Vi gick nån kilometer och jag kände att magen inte var helt ok.. Gick lite halvt hopvikt i hopp om att det skulle kännas bättre..
När jag vek av på en grusväg från Johanna försökte jag jogga för att komma hem snabbare.
Det var inte en bra ide.. Kändes snarare som att jag ville krypa hem.
Väl hemma sprang jag mellan mina sysslor och sängen... Hann inte ens börja med nåt innan det var dags för sängen igen.
Det kändes helt ohållbart så jag ringde 1177 och sköterskan sa att jag skulle åka till akuten på en gång!
(Jag hade tänkt mig ett litet fiffigt tips så att det onda skulle lindras)
Jag tog en dusch medan jag väntade på skjuts.. Mamma och pappa var precis på väg med Nelly så Tomas fick ta över henne och mamma och pappa mig..

På akuten fick jag först vänta i 45 min för att anmäla mig i receptionen och bara det tog en väldig tid...
I väntrummet fick jag visst vänta i bara 20 min men det kändes mycket längre.
Blodprover togs och sedan var det en lång väntan... En läkare kom och kände en snabbis på magen.
Mera väntan sen fick jag en smärtlindrande spruta i rumpan. Äntligen! Den verkade snabbt tack o lov!
Läkaren kom igen en timme efter sprutan och berättade att alla prover var bra så det var inget fel på mig.
Det var ju så klart skönt att höra men Sån där smärta tror inte jag att man har om det inte är något fel!?

Jag fick iaf åka hem. Det gjorde mer och mer ont igen. Tog en alvedon och en ipren och det lindrade lite iaf.
Sov sen rätt bra och vaknade med den ""vanliga" onda magen.
Så nu är allt frid och fröjd igen!

Ska försöka få i mig lite mer mat idag än igår så kanske jag får lite ork oxå!
På en vecka med den glutenfria kosten och onda magen har jag gått ner 1 kg.
Det lär nog bli mer jag går ner för jag har ingen som helst matlust.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0