Ullared

Jag, mamma och moster kom hem från Ullared igår kväll!
Blev visst lite mer shopping än jag räknat med.;-)
Men jag anser att det inte är nåt speciellt onödigt jag har köpt ändå.
Mycket presenter och julklappar är nu klart, superskönt!

Vi åkte vid 7 i onsdags och kom fram vid 15 tiden. Resan gick otroligt bra och vi stannade 2 gånger för fika och mat bland annat.
Vi checkade in på campingen och lämnade av några grejer i husvagnen som vi hyrde.
Sen var det då MOT GEKÅS!!!:-)
Rätt lugnt med folk men jag var bra trött efter att ha kört så pass långt.. Vi stannade inte ens i butiken till stängning.;-)
Åkte till husvagnen där vi åt medhavd kycklingsallad och tittade på Bonde söker fru.
Prata och stimma hann vi oxå med.;-)

Mamma och jag vaknade före klockan ringde på torsdagen. Den var ställd på klockan 6.....
Upp och packa, städa, frulla och checka ut...
Sen Gekås igen!
Gick sakta med påfyllingen på morgonen men närjag kom in på leksaksavdelningen blev den snabbt rätt välfylld.;-)
Vi träffades och fikade och jag blev helt lyrisk när jag såg utbudet av glutenfritt där!!!! Köpte lite väl mycket fika då...
Mer shopping och så skulle vi ses för lunch 12.30. Vid 11.30 nånting började jag tröttna. Det sa bara PANG och så var hela butiken fylld med folk!?
Vi åt lunch sedan gick jag ut och köpte en plånbok i väskaffären.
Strax innan 14 började vi vår hemresa. Den var fan inte kul...........
Hela instrumentpanelen var svart liksom det hände 2 dagar innan en gång oxå.
Jag körde efter hastigheten på gps:en som inte visade lika som bilens mätare. Vilken som var rätt har jag ingen aning om.. Drygt att titta på den lilla mätaren på gps:en iaf.
Inte funkade farthållaren hela tiden heller...
Flera bilar blinkade och tutade åt oss för att vi inte hade något lyse eller blinkers..
Men så stannade vi för att tanka i Mariestad, plötsligt hände det!!! Allt var som vanligt gen och vi kunde köra hela vägen hem i mörkret!!!

Vi hann ju även med nån slags omväg på vägen hem, bara för att jag litade på gps:en lite för mycket just då..

Jag är väldigt nöjd med denna shoppingtur bortsett från bilen!

Kommentarer
Postat av: Tessa

Är som vanligt händelserikt efter vägarna :) Jobbigt när bilen krånglar.

Vår gps visar rätt hastighet på bilen. Chevan visar precis som gpsen och Toyotan visar 5 km lägre hastighet.

Jag vill oxå åka och som det ser ut så lutar det åt en kombinerad Ullared och releaseparty (kalendern) resa innan jul :)

2011-10-16 @ 10:27:46
URL: http://terwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0