Nu ska jag börja nästla i nåt som är svårt igen

Vet inte hur jag ska få fram det jag vill..... Brukar sluta så att alla missförstår..

Jag stör mig lite på en del grejer och ibland till och med ganska mycket...

Varför överösa ungar med massa dyra/onödiga grejer?
Är det för att stilla det dåliga samvetet som många föräldrar verkar ha?

Varför inte lägga dessa pengar på att vara tillsammans med sina barn istället för att jobba en massa och knappt träffa sina barn?

Vad är mest värt? Tid och kärlek eller de nyaste, finaste och mest populära grejerna?

Jag tror att de barnen som får grejer istället för tid får ett väldigt bra självförtroende men hur blir det med självkänslan? Är det verkligen värt att sänka självkänslan för sitt barn för att man själv vill göra karriär eller vad det nu handlar om?

Jag själv vill hellre försöka få mitt barn sett för den person den är och inte för vilka saker den har.
Svårt att leva efter ibland och det är lätt att glömma bort sig...

Jag vill absolut inte rikta detta mot nån speciell så se det inte som ett påhopp om det nu skulle vara nån som tänker den tanken.
Jag vill bara dela med mig och påminna mig själv om detta.
Själv är jag ju absolut inte den som är perfekt och det skulle vara rätt tråkigt om jag var det oxå tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Pontus vill ju ha både fina saker och min tid han. Därför tycker han att jag ska jobba natt. Det tycker jag också! Annars skulle jag gärna ha varit hemma med vårdbidrag om vi haft det i vår kommun!

2011-05-23 @ 22:30:59
URL: http://jenniebenni.blogg.se/
Postat av: Lotta

så sant, så sant :)

Ha det gött!!!

2011-05-24 @ 07:29:10
Postat av: Linda

Ja kan man ge både och så är väl det kul!

2011-05-24 @ 08:25:56
URL: http://yramammansrecept.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Jag tar verkligen åt mig som köper typ allting begagnat :D

2011-05-26 @ 23:17:36
URL: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0