Tjo!

Igår frågade mamma om Nelly ville komma dit och sova.
Det ville hon inte utan Alice och Alice fick inte hänga med för syrran.
Men i morse när hon vaknade då lät det minsann annorlunda må ni tro!;-)

Inge dagis idag sa hon.. Jo, sa jag....
Nä, idag mormor! Eh, jaha....?

Men du skulle ju inte åka till mormor och morfar sa du?
Joooo!!

Jaha bara att börja ringa runt och styra upp saker och ting.
Det löste sig rätt bra alltihop.
Nelly och jag åkte med syrran till Gävle. I Valbo mötte vi upp pappa som fick ta bilstol och packning i lastbilen.
Sen mötte vi mamma i stan och där lämnade jag Nelly som sedan åkte buss hem med mamma.

Syrran och jag var på Maxi, City gross och Biltema innan vi åkte hemåt igen.
Sena blev vi som vanligt oxå så jag fick hänga på henne hem för att hinna i tid till Wilma kom med taxin.

Jag blev hemskjutsad och grejade på hemma.
Lite sur för att vi har så kallt inne nu de senaste dagarna så jag skulle ta och elda.
Gick ut för att hämta ved och det gick inge vidare.....
Jag halkade och ramlade med skottkärran.:-( Gjorde illa mig en del och fick ett skärsår på ena knät. Mina nya byxor gick sönder och där låg jag alldeles lerig.....:-/
In och gjorde den förbannade elden iaf och inväntade duschvatten. Hur fräsch tror ni jag kände mig!?

När jag fräschat till mig och plåstrat på mig så åkte jag till Sandviken och hämtade min fina assistent som äntligen hade kommit!!!:-)

Imorgon ska det bakas bullar, det lovar jag!!


Kommentarer
Postat av: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Mmm... nybakta bullar!

2011-03-16 @ 21:42:30
URL: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Postat av: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

2011-03-17 @ 06:50:21
Postat av: Linda

Mm, du är ju bjuden.;-)

2011-03-17 @ 08:32:39
URL: http://yramammansrecept.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0