Röntgen/kontrastvätska

Ja idag var det dags, den dagen som jag försökt förtränga.
Jag har alltså fått druckit en liter kontrast under en timmes tid. Det gick mycket bättre än jag trott men visst var det drygt.. Skulle ju hålla koll på tiden och mängden och inte fick jag kissa sista halvtimmen heller.
Tänkte att jag skulle gå i förebyggande syfte när det var en halvtimme kvar men glömde helt bort det när jag satt och läste.
Så direkt efter att jag röntgats så var det toa som gällde.;-)
Tack o lov smakade inte vätskan så mycket mer än ljummet vatten och en svag smak av typ tavelkrita eller nåt i den stilen.

Nu är det som sagt gjort och nu återstår det bara att vänta på svar.. Har jag ett bråck eller inte i magen!?
Läkaren som skickade mig på röntgen trodde iaf det. Han ville till och med boka op utan röngen först.. Men där var det ju någon som satte stopp!;-)

Kommentarer
Postat av: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Ja, det fick bli så. Funderade ett tag på att åka hela familjen men kändes inte som att barnen skulle uppskatta det så mycket :)

2011-03-27 @ 15:59:46
URL: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com
Postat av: Malin

Men Linda, om läkaren skulle boka operation och du inte har nåt bråck så måste du ju inte operera dig ändå ;) Och har du så får du bara vänta längre.

2011-03-27 @ 20:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0