Magsjukeskit

Har tänkt byta sängkläder ett par dar men haft fullt upp att umgås det har skhutits på.
Så i morse var det då dags när vi var hemma och hade lite tid.
Hann bara plocka ur sängkläderna så ångrade jag mig.... Kom på att eftersom att Albin fått magsjuka så var det ju risk att Nelly skulle åka på det oxå. Men då var det ju redan gjort.
Hann i stort sett bara stoppa dem i tvättmaskinen så kom det en spya.....:-(
Tack o lov blev det iaf ingen mer. Hittills...
Nelly har ätit och druckit flera gånger och det har gått bra så jag hoppas att det räcker så här.

Undra om det verkligen är magsjuka? Borde ju vara det eftersom att vi träffat såna som drabbats.
Men jag kan oxå tänka mig att hon är lika kräsen som jag om inte lite värre...
Vi pratade om magsjuka och att Albin spytt. Sen frågade jag om Nelly mådde dåligt för hon hade ont i magen. Till svar fick jag att hon var hungrig och ville ha mat. Men eftersom att klockan inte var så mycket sa jag att hon kunde få en frukt. Hon åt ett halvt äpple sen var det nåt som var fel med äpplet men jag fattade inte vad.

Jag pratade med syrran i telen och då var det nåt som inte var bra med Nelly så jag gick och bäddade ner henne i soffan och då kom äpplet upp......:-(
Sanerade och duschade av Nellan. Sen var hon alltså hur pigg som helst!
Efter att hon ätit och druckit lite i lunchtid så gick vi ut och då somnade hon i vagnen. Jag lät henne sova och efter ca 2,5 timmar vaknade hon. Behövde nog den sömnen.

Nu har hon ju ätit flera gånger och det har gått bra så hoppas att det inte blir nå värre nu!


Kommentarer
Postat av: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Det låter ju nästan precis som Leos "magsjuka", verkar mystiskt! Men vad jag vet så hade inte vi träffat någon som varit magsjuk nyligen.

2011-03-02 @ 22:27:54
URL: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0