Barnkalas

I söndags var vi på Nellys första riktiga barnkalas!
Enda sedan hon fick inbjudan tjatade hon om att hon skulle till Tindra på kalas.
Vi köpte en liten typ väska som present när vi var i Borlänge.
Jag tror att Nelly tyckte att det var skoj men hon var nog lite blyg/osäker. Hon ville gärna ha mig vid sin sida medan hon lekte.
Barnen fick fika och så en påse med grejer i som de fick upp ur fiskdammen.

När Nelly fyllde år lovade jag henne att hon ska få ha kalas när hon fyller 4.
Jag ser fram emot det men ändå inte..
Tycker inte om att kalasen har börjat kostas på så mycket mot för när jag var barn.
Tänk de stackars barnen som har föräldrar som inte har råd att göra något extra som att hyra badhus/lekland etc.
För min egen del så skulle jag kunna kosta på det för Nellys skull men då är ju jag en av dem som "förstör" för andra. Dessutom tycker jag att det borde vara skoj att komma hem till barnet i fråga.
Det jag skulle kunna sträcka mig till är att man har nå slags utomhus kalas eller dyligt fast det inte är hemma. Men det här med att man ska bräcka varann med att kosta på det gillar jag inte!

Nu blev det lite yrt och tjatigt kanske men jag tycker att det viktigt att tänka sig för.
Ville också få skriva om det här.  

Kommentarer
Postat av: Sara

Tycker inte man förstör för att man hyr lekland tex. Alla har ju olika ekonomi och man ser ju inte ner på någon för att dom inte gör lika. Men samtidigt förstår jag ju hur du menar. Men tar man illa vid sig för att någon annan har på lekland/badhuset så kanske man är osäker i grunden. Men de är ju bara min åsikt. Vi ska för övrigt ha kalas på lekland men tillsammans med en annan familj och inte så många barn. Blir ca 450:-/ familj å de är ju nästan lika man lägger om man har kalaset hemma.

2011-03-31 @ 07:07:58
Postat av: Linda

Jag tänkte egentligen mest på barnen till de föräldrar som inte har råd.

2011-03-31 @ 07:51:30
URL: http://yramamman.blogg.se/
Postat av: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Jag håller med dig. Om man nu gör det för att ha det "värsta kalaset" liksom. Känns onödigt att lägga så mycket pengar på ett kalas, för jag är helt övertygad om att barnen har lika roligt oavsett.



På kommentaren ovan måste jag bara säga att 450:-/familj låter ganska mycket eller? Jag tror inte jag skulle komma upp i de summorna om jag hade kalas hemma, då skulle vi aldrig nånsin ha råd med ett kalas.

2011-03-31 @ 07:53:44
URL: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com
Postat av: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Eller du kanske menade 450:- totalt förresten.. tänkte 450:-/inbjuden familj, och det lät DYRT!! :D

2011-03-31 @ 07:54:37
URL: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com
Postat av: Sara

Jag lägger lätt ner 450:- på ett kalas med glass/tårta kakor. Bullar å allt runt om. Fiskdamm har de varit på alla kalas jag varit på. Nu tog vi ett smidigare alternativ tyckte vi när vi först slog ihop sen slippa städa + att barnen får mat, glasspinbe, godispåse samt en present till födelsedagsbarnen. Så är man två familjer som slår ihop då barnen har samma kamrater då kändes detta smidigt och hyffsat bra pris. Men tror som du att barnen blir glad bara dom får ha sina kompisar på kalas med lite tårta eller glass. Dom vet inte värdet beroende på ålder då förstås.

2011-03-31 @ 21:01:23
Postat av: Sara

Jag lägger lätt ner 450:- på ett kalas med glass/tårta kakor. Bullar å allt runt om. Fiskdamm har de varit på alla kalas jag varit på. Nu tog vi ett smidigare alternativ tyckte vi när vi först slog ihop sen slippa städa + att barnen får mat, glasspinbe, godispåse samt en present till födelsedagsbarnen. Så är man två familjer som slår ihop då barnen har samma kamrater då kändes detta smidigt och hyffsat bra pris. Men tror som du att barnen blir glad bara dom får ha sina kompisar på kalas med lite tårta eller glass. Dom vet inte värdet beroende på ålder då förstås.

2011-03-31 @ 21:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0