Arbetslös

Jag gillar inte att vara arbetslös....
Har varit det alldeles för länge nu.:-(
Tycker att det är skitjobbigt när alla håller på och frågar vad jag gör nu och om jag "fått" nåt jobb osv..
Det är inte helt lätt att hitta ett dagtidsjobb helt utan utbildningskrav. Sen gör det ju inte saken lättare med alla andra bekymmer heller..
Men nu ska jag verkligen försöka ta tag i det här!
Vill inte svara att jag är arbetslös nästa gång nån frågar.
Så jag måste försöka börja tänka lite positivt och tro lite mer på mig själv. Tro att jag klarar av saker eller åtminstone låtsas att jag kan.
Ska även leta på nån som vill och kan hjälpa mig att skriva en bra ansökan.

Håll tummarna för att jag klarar av och lyckas med detta nu!

Kommentarer
Postat av: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Jag känner igen känslan. Nästan så att man skäms för att man är arbetslös.. vet inte varför egentligen, är inte direkt så att jag inte försöker få ett jobb.

2011-03-06 @ 20:17:59
URL: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com
Postat av: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Det tänker jag rätt ofta att man borde göra, men jag vet inte om jag har tid och ork att hålla på med ett eget företag. Ett hobbyprojekt som ger lite extracash skadar kanske inte däremot. Ska bara komma på vad jag är bra på som andra vill betala för :P

2011-03-06 @ 20:46:26
URL: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0