Nu har jag tröttnat på att bo trångt!

Eller det var väl längesen egentligen..
Men alltså jag blir så begränsad på grund av hur vi bor.
Jag gillar (gillade) ju bjuda hem folk på mat och fika.
Tyckte det var otroligt kul när det kom spontana besök och saknar jag nu. Får panik om det är nån som vill in....
Vill ju så gärna hitta på saker, ha olika homepatyn och andra grejer. Typ som jag hade förr en "julkväll". Ett trevligt tjejgäng som träffades och åt julgott och böt paket och hade mysigt ihop!

Hade jag haft plats här hemma så hade vi haft en julgran i jul och då hade jag kunnat anordna en liten julgransplundring här hemma.
Tänk när Nelly ska ha sitt första kalas.. Jag mår så dåligt över det så jag vill inte ens tänka på det!
Hade jag haft pengar hade jag kunnat ha kalas på nåt ställe där man kan hyra.
Har haft funderingar på något slags pulkakalas men det går ju bara om det inte är svinkallt ute.

Borde inte sitta och fundera över sånt här..
Bättre att försöka lösa det på något vis eller ta det som det kommer.
Det blir ju inte bättre för att jag sitter och oroar mig och mår dåligt över saker i månader......

Får jobba på att antingen inte bry mig så mycket om allt eller jobba på att få som jag vill.

Kommentarer
Postat av: Tessa

Tycker du ska jobba på att få som du vill. Du mår ju inte bra som du har det nu och boendet har en stor del i att du mår dåligt så pass ofta som du gör. Tomas måste börja lyssna på dig också, du kommer bara att få dina tråkdagar oftare tror jag om det inte händer något radikalt.

Jag stör mig inte på att det är litet och trångt hos dig men du ska må bra där du bor.

Ring om du behöver.

2011-01-08 @ 12:42:44
URL: http://terwa.blogg.se/
Postat av: Sara

Håller med Tessa! Jobba på att få din vilja igenom. Man måstetrivas där man bor allt runt om blir ju drabbat. Som hur man mår osv. Hoppas ni läser de snart. Håller tummarna för att du får din vilja igenom snart.

2011-01-08 @ 12:52:12
Postat av: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Ni kan ju alltid ha kalas på 91:an :)

2011-01-08 @ 13:18:58
URL: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com
Postat av: Anonym

jag tror att du skulle behöva komma iväg o fundera lite över hur du vill ha dítt liv.d verkar ju lite som om du lever ett liv som någon annan har valt åt dig. du har ju även ett barn som säkert märker att hennes mamma mår dåligt.livet är ju tufft men försök tänk positivt på saker o ting o du har ju en väldigt söt liten tjej som du kan lägga kärlek o känna dig stolt över. d är ju bara att slå en signal om du blir lite pratsjuk

2011-01-08 @ 13:25:42
Postat av: Linda

Tack för era fina och stöttande kommentarer!

Johanna: Jag har tänkt på det.

2011-01-09 @ 09:05:46
URL: http://yramamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0