Den bra dagen igår

Direkt när vi gjort oss klar på morgonen och packat den stora Kitty-väskan så blev vi hämtade av syrran.
Vi åkte till Hamrånge för att ha julgransplundring hos mamma och pappa med barnen.
Mycket trevligt var det även om barnen bad om att sluta sjunga.;-)

Vi fick jättegod fläskytterfilé med klyftpotatis och kantarellsås till lunch.
Till middag fick vi Agnetas kyckling och jag fick även en matlåda!:-)

Barnen åkte skridskor med mormor och morfar och syrran och jag tittade lite sen gick vi hem och fikade. Innan det hade tagit en lite promenad för att köpa den sedvanliga skrapbingon på macken. Det roligaste var att vi båda vann! Doch 30 kronor men det är ju alltid trevligt med vinst!











Just det! Jag frågade om Pontus fick åka skoter med mig och det fick han för Jennie men inte för mamma!?
Hon tyckte jag kör för fort och "busigt" tydligen.. Men det är klart jag inte gör det om jag har barn med mig!
Mamma lyckades iaf tvinga med Jennie fast hon först svarat nej.;-)

Efter kvällsmaten tog jag bussen till Gävle där jag mötte upp Tomas för att gå på bio!
(Nelly och Alice sov kvar hos mormor och morfar och även denna natt är de där.)
Väldigt ovant att åka buss men det kändes som att det inte var längesen jag åkte den där turen sist ändå.
Vi såg Änglagård tredje gången gillt. Jag tyckte den var lika bra som de två första! Får en sån skön känsla i kroppen efter att ha tittat på dem filmerna!

Kommentarer
Postat av: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Låter som en härlig dag! Jag kommer inte ens ihåg sist vi var på bio :( Får väl ta igen det om typ 10 år när barnen kan vara hemma själv - hemska tanke - Haha :)



Så lite så, jag läser ju här hela tiden :)

2011-01-24 @ 22:55:20
URL: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0