Sammanfattning av igår och idag

Var på utvecklingssamtal igår. Allt verkade bra med Nelly, hon funkar bra i grupp och är inte dum mot någon eller så!
Jag frågade lite om vad de tror om hennes tal. Jag upplever att hon pratar mycket men inte så tydligt.
Inte så att jag är nervös, det kommer nog. De tyckte väl ungefär likadant.
Det som gjorde att jag frågade var att BVC-sköterskan nämnde lite om en talpedagog på treårs-kollen.
Min spontana tanke var att hon skulle vara för liten för det och det känns så fortfarande faktiskt.
Nelly utvecklar språket hela tiden. Är det någon som inte förstår så brukar hon göra sig förstådd genom att gestikulera eller visa vad hon menar på något annat sätt.

Efter dagishämtningen så åkte vi till Valbo/Köpis för att möta upp Tomas så att han fick träffa Nelly lite innan vi for vidare mot Hamrånge. (Tomas var på kurs i Valbo igår.)
Nelly tyckte inte att det var nödvändigt att träffa pappa eller fika. Hon kunde minsann vänta i bilen! Hon hade bara tankarna på att komma till mormor nån gång.;-)

Köpte en jättefin baddräkt på rea åt Nelly. En turkos med lilla My på.
Hon var så stolt över den.

Vidare mot Hamrånge och där bjöd mamma på köttbullar, potatis och sås!
Efter att vi ätit åkte syrran och jag till Karin där syrran skulle hålla en TW-demo. (Hennes barn var oxå hos mamma.)

Mycket trevligt hade vi hos Karin och jag blev kvar ända till 22... När jag kom "hem" så sov alla i huset.. Syrran med barn hade åkt hem.
Skulle försöka sno lite whiskey av pappa men det gick ju så där... Var nån konstig hällpip på flaskan så jag fick inte ur många droppar....;-)

Sov gjorde lite sisådär alla utom Nelly. Jag låg kvar och väntade på att Nelly skulle vakna men gav upp. Tror hon kom upp ved 8.30-tiden nånting.
Lite frukost i magen och en dusch sen åkte vi till kyrkogården för att tända ljus på farmor och farfars grav. Idag är det 2 år sedan farmor lämnade oss....:-(

Skjutsade hem pappa igen och så drog vi tjejer till Gävle. God kolgrillad kycklingfilé till lunch och så lite shopping. Mamma och Nelly blev kvar på stan medan jag var till sjukhuset för att undersöka om jag har ett bråck i magen..
Läkaren som undersökte ville söva och skära i mig... Men jag lyckades få till en röntgen först eftersom att han inte var helt säker på att det är ett bråck.
Hu så hemskt det här är! Jag vill aldrig nånsin bli skuren i! Och absolut inte medan jag sover!? Vad tror folk att jag ställer upp på?;-)

Hämtade upp mamma och Nelly på stan och så åkte vi till "Oves" och gjorde några fynd!
Senare blev det några "fynd" vid köpis oxå.
Där lämnade vi mamma och åkte hemåt.
Pappa fick komma och hämta upp henne.;-) Han skulle bli lurad till Ica Maxi oxå stackaren.

Hemma gjorde vi mat och sedan hängde vi på Tomas på en sandningssväng! Fick skitont i röva men det var skoj en stund iaf.


Kommentarer
Postat av: Jennie Östman

Guuud vad du shoppar...

2011-02-04 @ 11:27:51
URL: http://jenniebenni.blogg.se/
Postat av: Linda

Mmmmm, eller hur....

2011-02-04 @ 22:23:49
URL: http://yramamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0