Körig fredag ;-)

Idag har Nelly och jag varit på bowling på Jernvallen. Nelly tittade så snällt på medan jag bowlade!
Lunch blev det på Daisys.
Tomas ville att vi skulle hämta ett företagspaket åt honom så vi kämpade på närmare en halvtimme innan vi kom rätt.... (Nelly funderade om pappa fyllde år eftersom att han skulle få paket;-))Väl framme så fick jag inte hämta paketet om jag inte hade med hans legitimation...:-/
Då åkte vi till Granngården istället för att köpa en snösläde och en "raka" till dagis.

När vi kommit hem satte vi fart med lite bak. Händer inte allt för ofta nu för tiden.. Det blev en muffinskrans och en drömrulltårta.
Massa krångel hit och dit med det mesta. Men till sist kom vi iväg till syrran där Nelly bestämt att hon skulle spendera kvällen medan jag buggade och Tomas plogade.
Utan kvällsmat i magen blev jag helt slut av buggen ikväll... Ska inte hoppa över maten innan nån mer gång.;-)
Jag blev till och med svettig på benen, jag som aldrig brukar svettas!

Hämta Nelly tog tid.... Hon skulle nog bra gärna flytta till sin moster om hon fick för mostern.;-)
Syrran tvingade även i mig mat så klart.....
Väl hemma så somnade Nelly alldeles för sent..
Jag tog tag i eldningen och den är jag ruskigt trött på!
Gillar inte att hämta ved och hålla på när Nelly är inne och sover... Fanns knappt nån ved att hämta ikväll heller...
Ja en liten brasa blev det ju iaf och jag hoppas det finns duschvatten till mig i morgon.
Lite mer internet och sen en pinne till i brasan, sen får jag sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0