Lite av vad vi gjort de senaste dagarna

Lördagen och söndagen spenderade jag och Nelly hos mamma och pappa. Tror jag skrivit lite om lördagen tidigare men vi hade det iaf mysigt med mamma/Nellys mormor.
Vi åkte till Gävle rätt tidigt och åt supergod mat på Church street! Nellan verka tycka om placet!;-)
Efter maten blev det till att kika på cruisingbilarna. Inte så värst många men vi va kanske lite för tidiga helt enkelt. Åkte hem vid 20.30 för då va Nelly supertrött. Men hon blev förstås arg och skulle se mer "gaggabilar".;-)
Hon somnade inte långt efter att vi börjat åka kan jag berätta.;-)
Bar upp henne och la henne i "wilmas" säng och där sov hon tills att det blev morgon!

På söndagen fick Nelly roa mormor eller om det var tvärtom..
Pappa och jag roade oss i skogen i 5 timmar iaf! Ca 6 liter kantareller var!:-)
Mamma rensade hälften av mitt, jättesnällt och jag hade inte klarat allt själv.. Dagen efter när jag rensade resterande 3l höll jag på ge upp och ge bort. Hade så in i helvete ont i ryggen... Men jag slet på och till slut var det klart!

Måndag har jag för mig att vi var till Hofors med syrran och de tre yngsta. Jag lurade med dem på Hanssons och så köpte jag garn till nya raggsockor. Hade sett ett jättefint och visste att det fanns billigare i Hofors!;-)

Igår hängde vi med Tomas till Hosjön och hämtade tjurar. Fast det va inte ett dugg skoj det.. Vi hade med blåbärsburkar och svampkorg men blev sittandes i bilen eftersom att det spöregnade där...
Jag som även varit duktig och tvättat "stora" vagnen och hängt ut på tork. Den blev ju blöt igen.:-(
Blev en sväng till Limpan och Anso på hemvägen.

Idag har jag köpt mig ett nytt regnställ!!! Har letat i typ 2 år... De flesta jag provat har ju varit högvattensbyxor.;-)
Men idag hittade jag på rea till och med! Fast inte va det speciellt billigt ändå. 899:- tycker jag är lite för mycket pengar egentligen. Men när jag väl hittade ett bra som dessutom passade min skumma kropp så var det bara att slå till!
På eftermiddagen blev det promenad med Tessa och barn. Kikade på hästar och så fikade vi på Mercurius! Trevligt och alldeles för längesen vi sågs. Blev även lite lek på deras gård när vi kom tillbaka. Camilla och Nelly lekte och tokade sig. Det roliga var att det va Nelly som sa igår att hon ville leka med Camilla. Har aldrig kommit nån önskan om kompis förr.;-)

Ingen middagssovning blev det idag heller och det är ju jag glad för! Hon somnade 19.30! Hoppas på fler såna dagar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0