Bakdag!

Idag hade jag bestämt mig för att baka och även förberett lite genom att skriva en liten lista på vad jag vill baka!
Så direkt jag lämnat Nellan på dagis for jag till affären för att komplettera.
Väl hemma igen så drog jag igång! Jag hann även med att tvätta 2 maskiner och dammsuga innan hämtning! Hinner mycket vissa dagar!

Först gjorde jag syltkakor. Recept från kryddburken.



Sen gjorde jag syltrutor men de blev inte så bra för jag hade ingen långpanna som var lagom stor.. Måste investera i en som är 20x30. Blev ingen bild på dem eftersom att de såg så himlans tråkiga ut...

Sista jag gjorde va tekakor. Som vanligt blandar jag i lite olika mjölsorter och frön. Den här gången blev de väldigt fluffiga men de har smakat godare.

 


Kommentarer
Postat av: Tessa

Tekakorna var jättegoda. Inte ofta man får äta nybakt bröd nuförtiden :)

2010-03-19 @ 09:32:42
URL: http://terwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0