Letat försvunnen kalv

Igår kväll hade vi ju fått en kalv.
Idag när Nellan skulle visa mormor så va den borta!?
Jag letade och letade men kunde inte hitta den.... Mamma ko hade även smitit till en annan hage men det åtgärdade jag.
Fick gå hem utan att ha hittat kalven...:-(
Gick tillbaka nån timme senare och även då va kalven spårlöst försvunnen.
Svårt att leta då också eftersom det bara va jag och Nelly då.
Mamma ko va superlugn och låg i gräset och filosofera.
Vi va dit en tredje gång sen när vi va på promenad med syster och Albin, men ingen kalv syntes till då heller.....
Men sen när Tomas kom hem och letade och letade så hitta han på lilla kalven!! Så då tog vi mamman till den och så blev de båda glada och kalven fick mat igen!
(Jag va nog gladast trots allt)
Sammanlagt va jag dit 4 gånger idag och det är inte så vanligt..;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0