Järnvägsmuseum

Igår va vi till Gävle på en liten trip.
Vi skjutsade Pontus också. Syrran och Patrik skulle köpa ny bil och de får ju inte plats hela familjen i v70.;-)
Men i den nya bilen får även vår familj plats samtidigt! Inte illa! De ska då vara värst de.... Så nu längtar jag efter en Ullaredsresa!;-)
Vi stannade och åt på Ikea och syrrans barn de skötte sig exemplariskt! Men vårat barn.... Ja jag säger då de....

Järnvägsmuséet va väl inte så mycket för oss men det va ju gratis inträde till och med så de va det ju värt iaf.;-) Nelly tyckte att det va kul att leka med tågen där på barnavdelningen oxå!
Fikat va då inte värt alls de.. Gud så besvikna vi va! En kaffe, en festis och 2 wienerbröd kostade 76kr! Och wienerbröden åt vi inte ens upp, de va ju mjukare än en bulle...:-( Nä åker vi dit igen så tar vi då med eget fika.

Sen blev det lite shopping på några ställen. Jag skulle behöva ett par ballerinaskor men det finns inga jag kan ha! Måste va nå skumt med dessa skor, jag brukar ha stl. 39 ibland 38. Provade 40 och de va alldeles för små.
Så jag fick åka hem utan skor till mig men jag betalade ändå 2 par.;-) Nelly är iaf jättenöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0