Älgkrock...

Syrran va på väg hem från mig med Alice och Albin i bilen. De va på väg att hämta Wilma hos en kompis.
Jag och Nelly hade hunnit upp på vägen med vagnen och då ringer syrran.

Hej!
Vet du någon jägare? Jag har krockat med en älg!

Mycket mer blev det inte sagt....

Tänkte att hon borde sagt nåt om de skadat sig så jag la på och ringde Patrik P..
Han skulle rycka ut men surra i att vi måste ha tag i nån granne som va jaktansvarig... Fattade inget men jag ringde och hade mig och det mesta verka klaffa.

När jag ringde syrran igen för att höra hur det va så va det upptaget... Skickade ett sms om att hon skulle ringa.
Det gjorde hon oxå, men nu lät det inte lika bra...
Både Alice och syrran var chockade...

Jag sprang hem och röck Nelly ur vagnen och in med henne i Tomas bil! (Volvon är utan startmotor)
Fort till olycksplatsen och där va det nå snälla själar som stannat och tagit hand om dem.

Patrik hade "tagit reda" på älgen.
Det kom fler jägare och Potus och Patrik kom dit.
Jag övertalade dem att åka hem till oss för att lugna sig.
Patrik och Pontus kom lite senare.

Jag som inte kan låta bli att vara "mamma" började härja om försäkringar och sånt...
Ringde 1177 för att fråga om nån skulle titta på barnens nackar. Men syrran fick prata själv den här gången.
Hon fick även prata med polisen 2 gånger tror jag det va.
Jag försökte iaf göra det jag kunde och tror jag upplevdes som ganska lugn!
Vill absolut inte vara med om detta igen....

Stackars Alice hade svårt att släppa det hela och pratade bara om bilen och älgen och om det inte hade åkt och varför älgen va på vägen osv...

Nu är de iaf hemskjutsade och de sover nog efter en jobbig dag.
Imorgon ska de på hc och kolla efter eventuella skador.


Kommentarer
Postat av: Tessa

Va jobbigt. Vet hur skakis jag var o då "krocka" jag bara med ett vägräcke. Hände det alldeles ovanför er?

2010-07-09 @ 08:06:36
URL: http://terwa.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja det va inte alls långt härifrån.

2010-07-09 @ 09:53:22
URL: http://yramamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0