Den barnfria helgen!

Nu ska ni få er en redovisning av min helg!;-)

Fredag blev det 3 timmar bugg!

Lördag var det "storstädning" här hemma. Känns skönt att få göra en massa utan att bli avbruten!
Hann så klart inte med allt jag skulle vilja men mycket kunde jag stryka från min to do-list!:-)
På kvällen åkte vi till Sandviken och åt.
Tänkte vi skulle testa Charlys men där var det knökfullt!
Vi valde då Klaras.
När vi kom dit funderade vi om de höll på att stänga för det såg så dött ut. Satt ett sällskap vid ett bord men de gick typ när vi kom.
Skitskumt hela stället och vi vågade knappt prata bara för att vi var ensamma där..
Servitrisen kan inte direkt varit världsvan.;-)
Först fick vi menyer av en gubbe och sedan kom servitrisen och skulle ge oss menyer.
Vi sa att vi gärna ville beställa när hon vände...
Så kom hon igen och vi beställde mat och dryck.
Då frågar hon: inget mer!? Som att vi beställde för lite..
Det gick en bra stund innan hon kom med maten. Just det vår dryck ställdes mellan de två dukningarna oxå. Svårt att förklara men det var konstigt iaf.
Maten var upplagd väldigt fint och det såg fräscht ut. Jag tyckte dock att det var smaklöst. Tomas tyckte att det var gott.
Jag åt grillad fläskfilé med kantarellsås och klyftpotatis. Tomas åt Black and white med klyftor.



När vi ätit upp gick vi till kassan och betalade efter att vi väntat en stund.

Tror inte vi kommer äta nå mer på Klaras inom den närmsta tiden.;-)
Sist vi åt där var några år sedan och då var vi inte heller nöjda. Men eftersom att det inte var samma ägare gjorde vi ett nytt försök.

Stannade till på Ica och handlade lite sen hyrde vi film på macken.
Bröderna Karlsson valde vi och den var både rolig och lite dryg/fjantig/jobbig men klart värd att se!

Idag söndag fortsatte jag med min to do-list. Det vill säga jag vårdade hemmet även idag.;-)
Sen en dusch och iväg till Valbo och Gävle för julklappsinköp!
Så gott som klar nu jag! Fattas en liten grej till min mamma bara.
När vi kom hem slog jag in Nellys födelsedagspresenter och lagade mat osv i väntan på att min lilla tjej skulle anlända hem igen!
Sent kom hon och var så efterlängtad!

Jag frågade om hon haft det bra hos mormor och morfar och till svar fick jag.. Nääe!
Eh, nähe?
Ska jag tro på vad mamma sa så ville hon inte ens åka hem!;-)
Inte hade hon fått varken mat eller frukost heller stackarn. Borsta tänderna hade mormor och hoppat över.
Enligt Nelly alltså. Haha!

Nu är allt som det ska igen, Nelly är hemma och det börjar bli rörigt här hemma igen.;-)

Kommentarer
Postat av: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

JA! Våra blev suuuperfina! Håll utkik så lägger jag upp den strax :)

2010-12-14 @ 22:10:54
URL: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0