Klassträffen!

Hoppar över det som va innan vi kom fram.
Det är skolan som ordnar klassträff åt oss, jätteroligt och bra!

Vi kom fram lite sent och när jag är på väg från bilen till skolhuset är det någon som ropar TJENARE ÖSTMAN!!Det var min lärare Kenneth som jag hatade väldigt mycket i början av skolan... Men som jag sedan älskade mer och mer! En helt underbar lärare som hjälpte mig att få lite bättre självförtroende/självkänsla!
Tror vi båda hade längtat efter att träffa varandra nu igen!;-)

13.00 Lunch i matsalen.
Jag och min familj satte oss i "tidningsrummet" och åt eftersom att det va så många i matsalen. Med oss satt oxå Jenny och Camilla plus våra gamla lärare Lena och Olle som för övrigt är ett par!;-)
Vi åt både mat och efterrätt sen "minglade" vi runt och pratade med gamla klasskompisar och kikade runt på skolan/gården.
Jag hade lovat Nelly att titta på djur men det blev inte mycket av med det.. Vi bestämde iaf att vi skulle åka till stallet men märkte att vi inte skulle hinna innan fikat. 

15.00 Fika i matsalen som bestod av kaffe, saft, bullar, hallongrottor och tårta!
Vi fikade och pratade och kikade på bilder från gymnasietiden. Jag hade glömt hur korthårig jag var i ettan...;-)

När vi började röra på oss så blev det bestämt att jag skulle åka med Sandra till Erika där vår klass skulle träffas och ha fest. Så Tomas och Nelly fick titta på hästarna utan mig. Hade varit skoj att vara med dit då det byggt och grejat en massa sedan jag va dit sist. Men jag prioriterade att umgås med mina klasskompisar istället.
Kenneth åkte oxå med mig och Sandra, jättekul att han hängde på oss tycker jag!
Så ungdomlig trots sina 62 år på nacken!
Vi pratade och jag berättade att jag ångrat mig att jag inte vill lära mig engelska. (Kenneth var min kärnämneslärare) Och det förstos han så klart och kallade mig VRÅNG! Hur vågar han det?;-)
Han berättade många roliga historier men vi fick även höra att hans fru låg sjuk i canser igen... Mycket sorgligt.....:-(
Han lovade att vara med på nästa träff om vi ville ha med honom oxå!
Sen när vi lämnade festen så sa jag till honom att det va himla skoj att träffa dig gubbjävel! Han bara skrattade han!:-)

Jag var ju nykter eftersom att Nelly var med och så hade vi bestämt att åka till Bettan och Stefan och kika på bebisen. Så vi drog nog i sjutiden.
När vi kom till dem serverades det mat, snällt och gott!
Det var även en familj till där med 5 barn. Det äldsta barnet hette Ida och var 13 år. Nelly blev väldigt förtjust i henne! De lekte och det var bara Ida som fick hjälpa Nelly om hon behövde hjälp med något.
Den tjejen önska jag att jag hade närmare!;-)
Vi satte oss i bilen strax före 23 och hemma var vi inte förrän 00.30... Jag va astrött!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0