Härlig påsk!

Igår va vi till Färbo och hälsade på våra vänner Flodman.
Hade med en present till deras lilla Lars. Inte en dag för tidigt då han nästan är 8 månader nu...
De gånger vi varit dit har varit oplanerat så jag har inte hunnit köpa något och så har jag skämts lika mycket varje gång. Men i januari så köpte jag en present och då har vi förstås inte varit dit på superlänge.
Trevligt var det där och precis som vanligt åkte vi hem alldeles för sent...

På förmiddagen i dag blev det en promenad till affären för att köpa en "gå bort present" till Peter och Marie.
De blev godis i påskägg.;-)
Nelly och jag köpte även en varsin glass som vi mumsade i oss i solskenet på vägen hem!
Tänkte hon skulle somna på vägen så att jag fick laga mat i fred. Men inte ville hon sova heller!
Började med att göra ugnsomelett och allt va frid och fröjd tills att Nelly kom på att hon skulle ha godiset som vi köpt... Stenhårda mamman gav inte med sig och det blev skrik och grin i ca 20 min.... (Fan va hemsk jag kände mig)
Brände mjölken som skulle vara till omeletten i allt ståhej... Jag tappade humöret och än en gång betedde jag mig som en idiot... Fy va jag tycker det är pinsamt och jobbigt när det blir så där... Orkar inte dra hela grejen men Nelly låg i alla fall inne på toagolvet och skrek. Jag gick och la mig på sängen efter att ha kastat kastrullen med bränt i diskhon.. 
Efter ett tag lära jag kolla till henne för det lät som hon nästan tappat andan. Hittar henne liggades på golvet med massa snorhögar..
Tog upp henne och pratade och tröstade och vips va hon glad på typ en minut! Varför kan jag inte som en vuxen männsika fatta att jag ska göra så på en gång? Nä istället ska jag bete mig som om jag vore helt oförståndig...:-(
Nelly somnade iaf på sängen och fick äta lunch efter hon vaknat vid 14.30 tiden... Ännu mer dåligt samvete men när jag tänkt till så hade hon troligtvis ändå inte ätit tidigare eftersom hon var så ledsen.
Farmor kom med 2(!) påskägg och Nelly blev jätteglad!
De lekte och tog en liten promenad med vagnen.
Jag tvättade bilen och dammsög ur den! Känner mig så himla duktig!! Men nu är den smutsig igen...:-(
Får ta och tvätta snart igen och så ska jag torka ur den inuti oxå.

På kvällningen åkte vi och hämta Robban och Ekan för att åka till Marie och Peter och käka grillat!
Efter maten badade de flesta tunna, mysigt men det var alldeles för varmt för mig. Hoppade ur och tänkte rulla mig i snön men det skulle jag inte ha gjort.... Aj, aj va ont det gjorde, det va ju skare...:-(
Nu är vi hemma igen och jag har knäppt en cider!;-)

Kommentarer
Postat av: Tösa

du är inte den ende.. jag är proffs på att bete mej som en barnslig idiot, skriker & stampar i golvet som nån jäkla barnunge med jämna mellanrum!! tyvärr

2010-04-04 @ 08:15:54
Postat av: Linda

Synd att det finns fler än jag men skönt att veta! Jag vet ju att du är en bra mamma ändå så då är nog jag inte så himla dålig heller kanske..;-)

2010-04-04 @ 09:30:20
URL: http://yramamman.blogg.se/
Postat av: Jennie

Det var bra att du stod på dig! Självklart ska hon inte ha godis bara för att hon vill! Heja dig!

2010-04-05 @ 10:12:48
Postat av: Linda

Ja heja mig!;-)

2010-04-05 @ 10:36:41
URL: http://yramamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0