Firar ni påsk eller ledighet?

Tror inte att det är så många som firar själva påsken faktiskt.;-) Undrar om folk vet vad det är som firas över huvudtaget?
Så här ska vi fira iaf. Imorgon/påskafton blir det mat hos Peter och Marie. De andra som kommer ska nog dricka alkohol och bada i badtunna. Jag är lite sugen på badet men Tomas inte alls.;-) Får se vad som händer Nelly blir oxå med så vi åker nog hem rätt tidigt kan jag tro.
Söndag/påskdagen är vi bjudna till mamma och pappa på lunch. Typiskt att jag blivit vuxen och skaffat barn, får jag ju inte nå påskägg längre.;-)
Jag gillar såna här helger för då brukar vi ofta bli bjuden på massa mat och jag slipper laga!:-)
Skulle gärna oxå bjuda hem nån men det är inte så många i vår bekantskap som är lämpliga att bjuda.. De som inte har barn vill ju ofta fira på lite annat sätt.;-) De som har barn kan vi inte bjuda för att vi inte får plats.:-(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0