Fredagsmys va e de?

Sitter med en trött liten Nelly i knät men hon tycker nog själv att hon är bra på att spela pigg...
Ringde BVC idag eftersom att Nellan inte bajsat på 6 dagar men där fanns det ingen på plats.
Ringde HC istället och där va det en som sa att jag skulle köpa lactulos och eventuellt microlax.
På luchen åkte jag till apoteket och där tycktes det inte lika som på HC.
Svårt, vem ska man lyssna på?
Senare under dagen fick jag ett sms från den fantastiska Åsa på dagis där det står att nu har Nelly bajsat!
Skönt att det släppte lite men ska ändå ge lactulos ett tag tror jag.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Usch hemskt det där när de inte bajsar... Maja har börjat gå utan blöja nu, och jag vet inte när hon bajsade sist... har inte tänkt på att fråga på dagis. Men jag tror hon håller sig när hon inte har nån blöja, för jag ser på henne att hon är bajsnödig, men det kommer inget på toaletten. Nu har jag satt på henne en blöja, och hon står och trycker å trycker... å det luktar SKIT!!!

2009-10-17 @ 09:01:25
Postat av: Linda

Hahaha! Gullungen då!

Duktig tjej, hoppas Nelly snart oxå vill bli blöjlös.

2009-10-17 @ 11:10:30
URL: http://yramamman.blogg.se/
Postat av: Karolina

Å, det där är så jobbigt, förstår dig precis. I 3år har vi haft bekymmer med Håkans bajsande. Vi fick Forlax utskrivet av läkare, jag tycker att det är bättre än Lactulos.

Nu är det tack och lov mycket bättre...

2009-10-17 @ 12:13:36
Postat av: Linda

Vad är Forlax? Är det som microlax typ?

Tack för tips!

2009-10-18 @ 09:39:10
URL: http://yramamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0