Morfar igen

Nelly fick följa på begravningen till slut.
Jag hade bestämt mig för att hon inte skulle vara med men ändrade mig när hon tjatade och jag hörde att kusinerna skulle få vara med.
Hon skötte sig jättebra i kyrkan. Ledsna var vi men det var hon förberedd på.
Nelly hade plockat en fin liten bukett med tussilago, vitsippor, blåsippor och en sort till.
Den lilla fina vårbuketten lämnade hon framme på kistan och kilade sedan vidare.
Jag hade däremot kunnat stå kvar en bra stund till men det var ju fler som ville fram.
Tänkte att jag kanske kunde gå fram igen när de andra lämnat kyrkan. Var på väg in för att även knäppa kort men då hade dem redan plockat undan.
 
Minnesstund hölls i församlingshemmet.
Mamma hade beställt glutenfritt åt mig och det var ju snällt!
Tyvärr blev jag otroligt besviken på hon som jobbade där.... Rentav arg kände jag mig. Men sånt är livet som glutenintolerant har jag fått lära mig nu.
 
Mormor var så otroligt fint klädd och fin i håret.
Jag beundrar den gamla damen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0