Ensam julafton

Känns lite tomt och ensamt här..
Tänkte jag skulle titta på Kalle men det var ju inge vidare skoj att titta på ensam..

Nelly hade svårt att somna igår för hon var rädd att tomten skulle komma..😉
Hon ville sova med mig men jag hade alla oinslagna julklappar i mitt sovrum så det kändes svårt.
Istället satt jag med henne tills hon somnade. Själv somnade jag nog strax före tolv.
Vid halv ett vaknade Nelly och fick sova med mig.
I morse tittade hon i julstrumpan och frågade om det var jag som lagt i sakerna där... 
Sen blev det frukost med risgrynsgröt, tydligen inte god alls jämfört med köpt gröt.
Hon fick öppna någon julklapp och när hon öppnat den första säger hon att hon inte vill ha den grejen.. Otacksam?! Fast jag har ju lärt henne att vara ärlig, svårt sånt där.. Jag blev iaf besviken på denna julaftonsmorgon... Kan vara för att jag inte får fira som jag brukar och vill oxå.

Efter frukosten så åkte vi till Hofors badhus med syrran och barn. Där hade vi det bra och mysigt med medtagen fika.

Lämnade av Nelly hos Tomas och åkte hem och åt lite innan jag var iväg och "tomtade".
Har fixat lite i hemmet och nu hoppad jag på att syrran hör av sig och bjuder på middag.;-) 
Svårt fall det här, känns skumt/jobbigt att vara hos syrrans familj utan Nelly idag..
Samtidigt känner jag att jag inte klarar att sitta själv länge till..
Får se hur denna afton slutar.

Imorgon ska vi iaf till Hamrånge och fira som vi brukar!😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0