Ojoj, vad jag skulle kunna skriva mycket nu!

Har ju inte skrivit på så länge...

Idag har jag haft de bästa här hemma!
Lilla söta stackars Albin saknades dock.. Han var med sin far på Ackis...:-(

Det var syrran som ringde och frågade om vi ville äta med dem någonstans.
Eller egentligen var det nog Wilma som ringde till Nelly.;-)
Vi skulle precis sätta oss och äta då.
Tokigt att jag inte hade mer mat iordninggjort kände jag...
Men jag erbjöd dem att äta det som fanns, de åkte dock och käpte lite räkor och skinka som påfyllning.

Barnen lekte och badade i Kitty-poolen.
Vi var även till Lappens och köpte glass och barnen badade fötterna eller kanske snarare benen.;-)

Jag frågade syrran om de ville ha grillat till kvällsmat om det inte var så att hon måste åka till Uppsala..
Så Pontus och jag åkte och köpte lite attiraljer medan syrran och tjejerna lekte i lekparken vid Lappens.
Pontus hade nämnligen bråttom hem till oss för han hjälpe Tomas att stapla ved och var lovad en skaplig slant för jobbet!

Till kvällsmat blev det grillad benfri kotlett som bara hann ligga i marinad drygt en timme tror jag. Men det smakade bra ändå!
Klyfpotatisen blev verkligen lyckad och det var den godaste potatisen Wilma någonin ätit!:-)
Några såser fanns det oxå att välja på.
Köpt "burkbea", vitlöksfraiche, vanlig creme fraiche (Nellans val) och champinjonsås på färska champinjoner.
Den blev asgod! Jag som sa till syrran när jag började med såsen att hon skulle nog få höra några svordommar..;-)

Till eferrätt blev det grillade bananer med choklad i, rabarberpaj och vanlijglass!

När alla var mätta (proppmätta tror jag) gick vi för att hälsa på kossorna.
Wilma och Pontus fick åka traktor och Nelly cyklade så egentligen var det ju bara 3 som gick.

När vi var ensamma hemma igen tog vi och bäddade rent i sängarna och jag skulle till att lägga Nellan.
När vi då borstar tänderna så säger hon att hon ska sova i vagnen.. Jasså säger jag?
Ja, Emmy kommer ju så ska vi gå på promenad!
Haha, verkar som Nelly tycker att det blivit en vana.;-)

Nu var Emmy redan ute på promenad med 2 andra så Nelly och jag fick gå själv.
Somnade gjorde hon men alldeles för sent som vanligt....

Imorgon är det ju dagis igen och då ska hon ha matsäck för de ska hälsa på hos "våra" kossor och kalvar!
Hoppas att det blir lyckat och att de får fint väder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0