Valbotripp

Åkte till Valbo idag, träffade Malin, Lotta och Tove för lite shopping!
Lite var verkligen vad det blev för mig....
Fick tag i en mascara och en present till Pontus iaf. Blev inte riktigt vad han önskat men hoppas det går bra iaf!

Träffade även på 2 gamla Nytorpare, skoj!

Lunch åt vi på Ikea och det gick bra med tanke på glutenfria kosten.
Skulle senare köpa en banana split.
Jag frågade om det var nån form av gluten/mjöl i noisettesåsen eller strösslet. Fick till och med läsa själv, de visade även glassmixpaketet.
Vi var överens om att det skulle gå bra så jag beställde en sån och tänkte att det var lugnt att äta!
När jag sedan kom hem kom jag att tänka på att jag ätit ett rån som satt i glassen..
Antar att det inte var glutenfritt och både jag och personalen borde ju tänkt på det!?
Slarvigt av personalen och oehört klantigt från mig...
Tur att jag precis har börjat den glutenfria kosten, så slapp jag bli så dålig..

Ikväll har jag gjort glutenfria pannkakor. De var helt ok men inte som en pannkaka ska smaka/vara ändå.
Jag kommer verkligen lida av att äta glutenfritt!
Och ja, gnäll kommer ni att få stå ut med om ni tänker fortsätta läsa här....

Kommentarer
Postat av: Tessa

Blir nog bra ska du se. Ditt gnäll har vi överseende med, det är ju en livsomställning som heter duga du går igenom just nu. Men skulle tro att om nåt år kommer du inte att nämna dessa problem, när glutenfritt är invant.

2011-09-17 @ 22:11:10
URL: http://terwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0