Mormor, Hilma och Trolle

Nelly har haft mormor här idag så jag har passat på att städa!
Det är fortfarande stökigt men det känns rätt så rent iaf.

Syrran och Albin skjutsade hit mamma i förmiddags och så stannade de på fika. Albin fick smaka havreflarn och satte i halsen..... Jag höll för ögonen för att jag trodde att han skulle spy.. Smart!? Nej....
Syrran började få panik liksom mamma... Jag fick ta över och då lossnar det! Men fy så hemskt det kändes efteråt.. Tror att jag slog bra hårt på honom.:-( Men bättre det än att han inte skulle få luft ändå. Han grinade inte ens, tror han var rätt så chockad.

Efter att mamma hade åkt så kom Hilma! Nelly hade tjatat hela eftermiddagen efter Hilma.
Vi hade bestämt att gå på Trolle ihop så de kom och lekte lite innan Trolle oxå.
Det tog en stund innan Hilma kom igång, hon var lite blyg.
På Trolle blev det en lång promenad i kuperad träng. Vi var lite sena så vi fick knata på rätt bra för att komma ikapp. Jättefint ställe vi gick till iaf och där fikade Nelly och Hilma. Eva hade nämligen tagit med festis och kakor till barnen.
Efter vägen fanns det massor av troll av olika modell.
Nelly och Hilma kikade lite extra på några av dem.


Kommentarer
Postat av: Tina

Vad är det för Trolle som ni går på?

2011-05-17 @ 21:56:21
URL: http://tiniwinisen.blogg.se.se
Postat av: Linda

Det är Trolles skogsskola som anordnas av Storviks IF. Tror att det är lite inriktning på orientering men för de minsta har det varit att gå i skogen och leta troll och plocka skräp än så länge. Lite fika och hinderbana finns oxå!

2011-05-18 @ 08:19:54
URL: http://yramamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0