Midsommarhelgen

Har haft en väldigt trevlig och bra helg även om den inte blev som jag hade tänkt mig.

På midsommarafton var vi på Gammelgården i Torsåker på lite firande med dans kring stången.

Efter det åkte vi hem en snabbis och jag gjorde klar tårtan som skulle med till syrran.
Där åt vi god middag, plockade blommor och fixade stång som jag och barnen dansade runt!
Vi åt en lite efterrättsbuffé och pratade förstås en hel del.
Barnen lekte allesammans jättebra tillsammans!
Det var alltså en familj till där oxå.

På midsommardagen ringde Pontus efter Nelly så jag skjutsade dit henne. Medan hon var där och lekte klippte jag gräs och grejade med tvätt bland annat.
När jag sedan kom för att hämta henne hade Pontus och Wilma gjort ett sommarcafé!
Jättemysigt hade de gjort. En meny satt upsatt på lekstugan och där fick man beställa det man ville ha till fika.:-)
Hoppas att de gör om den här leken.;-)

På kvällen åkte vi till Patrik och Rosita på lite grillat och umgänge. Vi hade redan ätit så det gick tyvärr inte i så värst mycket mat. Patrik är ju expert på att göra marinad så jag hade gärna ätit lite mera kött.;-)

I morse ringde Emmy och frågade om vi ville leka, så det gjorde vi!
Blev bjudna på grillad korv med bröd till lunch oxå.:-)
Mira och Nelly lekte väldigt bra ihop och Emmy och jag fick kackla av oss lite.

Medan vi var hos Emmy fick jag ett sms av syrran som ville komma på eftermiddagsfika.
De kom på lite halvsent fika och sedan kom även resten av familjen som inte var med från början.
Jag bjöd på köttfärssås och spagetti och efter det mumsade vi på riktigt god glass.

Nelly somnade som en klubbad säl klockan 20... Har inte blivit mycke sova för henne senaste veckan...:-(
Nu ska även jag försöka sova....







Okej det kanske bara är jag som tycker att hon är söt men då får ni stå ut med det..;-) Nelly har tjatat om krans men det var inte länge den satt kvar på huvudet!



Barnen plockar blommor till midsommarstången Pontus spikade ihop!



Patrik hade gjort en riktigt fin jordgubbstårta!



...Och Jennie hade gjort en smarrig cheescake!



Jag hade gjort en schweisernötstårta. (Recpt finns i receptbloggen)



Så här fin blev stången!!!

Och NU SKA JAG SOVA....

Tack alla som gjort min helg så bra!

Kommentarer
Postat av: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Supersöta Nelly ju! Alla vill väl se :)

2011-06-28 @ 00:18:56
URL: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0