Helgen

I helgen har vi haft det bra jag och Nellan!
Vi var riktiht poppis igår! Hann inte ens umgås med alla som hörde av sig.;-)

Sara, Liam och Tilde kom på besök på morgonkvisten, de var sugna att titta på kossorna.
Efter ko-titten blev det lite fika och lek hemma hos oss.
Sedan tyckte Liam att vi skulle med dem till Sibylla och äta lunch. Jag gav med mig för jag var inte alls sugen på att laga mat i sommarvärmen..
Hem med matkassara som vi shoppat på Maxi och så iväg till Tessa, Camilla och Viktor!
Promenad till stallet och där fick barnen RIDA!!
Sedan blev det lite lek hemma hos sem innan vi for hemåt igen.

Jag hade tänkt grilla.. Tomas hade visst tänkt sig pizza men Nellan vann med sitt önskemål så det blev stuvade makaroner och korv till slut.;-)

Blev en sväng till Hofors för att kika på Bessemer-festen oxå men det var då inget att se..

Fick sms av syrran att Albin lärt sig gå så vi åkte dit på en snabbfika sent på kvällen oxå.

Imorse lyckades jag äntligen få tid till att dammsuga. Det var ruskigt välbehövligt.
Skulle behöva göra en rejäl städning men hur ska man hinna/orka med allt?!?
Tomas tog med sig Nelly en stund så jag fick även duscha ifred i morse!:-)
Hann även göra i ordning en potatisgratäng som vi åt till lunch med kassler.

Efter lunch blev det blominköp och påhälsning hos Emmy, egentligen skulle vi bara dit och "sno" rabarber men Nelly ville stanna och leka med Mira så, så blev det.
Jag fick mig en trevlig pratstund så jag klagade inte!;-)

Hämtade Tomas i Eltebo och Nelly somnade så klart....
Hem och grilla och gjorde Kjell Åke-potatis.
Nelly tyckte visst inte om, hon ville till moster och äta hon....
Sen kom vi överens om att hämta hem trädgårdsmöblerna från "vita huset".
Jag körde släpet hem och blev både glad och förvånad när jag fixade att backa in så enkelt på våran gård. Är ju inte ofta jag kör med släp nu för tiden..

Tvingade Tomas att ta bort getingbo på lekstugan.. Tre stycken hittade jag...



Försökte lägga Nellan vid 21 men först vid 22 somnade hon..:-/

Just det, Nelly var snabb med att ta hem poolen från vita huset oxå.;-)



Tror att hon är lite sugen på att bada faktiskt.;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0