Sliten..

Trött och sliten.. Ont i hela mig....
Jag har sovit dåligt flera nätter i veckan som var.
Till råga på allt så blev ju Nelly sjuk oxå.
Hade mina aningar igår när jag skulle väcka henne för att åka till Bullerbyn..
Hon ville absolut inte kliva upp och så kändes hon varm på kroppen. Men inte i pannan/på huvudet. Så här i efterhand förstår jag vad hennes dåliga andedräkt kom från oxå.
Tomas fick hämta Nelly vid lunchtid då hon somnat på soffan på dagis.
Har varit en tuff men rolig vecka på "sommardagiset".
Hela dagen igår hade Nelly 39 graders feber och sov en hel del på dagen.
Ungefär en gång i timmen var hon vaken inatt, antagligen för att hon var så svettig.
Klockan 7 var hon pigg och frisk!
Men mamman var döende.... Jag hade nog en liten febersläng även jag igår och sömnbristen gjorde att jag mådde riktigt dåligt.

Hela dagen idag har varit feberfri!
Vi var ut i skogen en stund mitt på dagen med Maria för att plocka svamp och bär. Lite frisk luft borde bara vara bra tror jag!
Hon åkte vagn mestadels eller så blev hon buren.

Till lunchen hade jag tänkt leta på nåt nytt recept på fiskgratäng men det gick inte att läsa ett recept.. Kom ungefär till torsk och så hördes det "mamma, mamma, mamma" blabla....
Ett tydligt tecken på att Nelly var frisk!
Men nån ny maträtt blev det inte..
Däremot blev det nya muffisar bakade.:-)

På kvällen åkte vi till Monroes och åt. Fast Nelly åt varken lunch eller middag för hon hade ont i halsen. Om det var sant vet jag inte men mycket möjligt.
Vi spelade även en runda minigolf i Högbo vilket Nelly uppskattade väldigt mycket!
Hon höll sig vaken hela vägen hem utan problem och tjatade om att hon var hungrig.
(Vore ju konstigt om hon inte varit det)
Hon skulle minsann ha soppa! Flera gånger upprepade hon vad den skulle innehålla oxå.;-)
Det skulle vara "Tatis, peppar, sallad, kryddor och kött".
Hon gav sig inte!
Jag försökte med både det ena och det andra...
Så kockan va väl vid 20.30 när jag ställde mig och kokade soppa.
Varken Tomas eller jag är det minsta förjust i soppa så jag hade inte så stor koll på hus jag skulle göra...
Fick visst till det iaf för det blev slut i tallriken! Lite grönsaker stoppade hon i sig oxå!
Jag har nyss fått henne att somna men nu är hon visst vaken igen....:-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0