Den bästa dagen i mitt liv!!

Ska skriva lite om den underbaraste dagen i mitt liv!
Det var den 17 december 2007.
Den nervösaste dagen men det helt klart bästa någonsin. Det var ju den dagen jag fick träffa min älskade Nelly för första gången!
Som jag längtat efter att ultraljud vi sett henne på. Jag var helt säker på att vi skulle få en kille och trodde att Tomas kom med ett dåligt skämt när han sa att det var en tjej.
Men när barnmorskan bekräftade det så förstod ag att jag hade haft fel.
Men vad gör det när jag fick världens bästa Nelly i mitt liv!?



Här hade jag blivit igångsatt och gick och väntade med spänning på vad som skulle ske!
Tomas läste tidningar och somnade på en obäddad säng som stod i förlossningssalen. Kan lova han fick bråttom upp när det kom in en personal!;-)
Lite svårt att fatta hur stor jag egentligen var..
81 kg vägde jag vid sista vägningen. Kan tro att minst 5 kilo var vätska. Fy sjutton vilka groteska ben jag hade...



Kanske inte så fräsch men jag var hur lycklig som helst i alla fall!!!
Hade ju precis fått upp världens finaste barn på mitt bröst! Som jag kämpat men det var det värt 10 gånger om!!



Ringer och gratulerar min syster som just blivit moster! Även mamma var där.
Första "tuttningen" och jag kan prata i telefonen samtidigt, inte illa va?



Blöjbyte var bra mycket trevligare än jag hade föreställt mig tack o lov!
(Plåstret på kinden hade Nelly för att hon fick sondmat för att få upp blodsockret)



Sola fick hon göra i ca 12 timmar har jag för mig. Hon hade nämligen lite gulsot.



Förstår ni hur lycklig jag var här!?!?!
Den som inte själv upplevt denna känsla kan nog inte förstå den.

Den sista bilden tror jag var från dagen vi fick åka hem från neonatalen.
Har haft många underbara mysiga stunder efter det!!:-)

Kommentarer
Postat av: Sara

Ååå jag kommer igår jag med =) Man är hur lycklig som helst. Och jag har gjort de 2gånger och lika lycklig varje gång. Framtiden får se om de blir en 3 gång =)

2011-01-12 @ 06:10:47
Postat av: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Åh va roligt att läsa om :) Den känslan glömmer man nog aldrig tror jag.

2011-01-12 @ 06:46:40
URL: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com
Postat av: Lotta J

ååå minns jag med :)

Ena halvan av mig vill bara svimma vid tanken på det du just gått igen om på dessa bilder , den andra halvan av mig ler och tänker Underbart!

Har mycket delade känslor inför de där timmarna :)

Lyckan är obetalbar då man får möta sitt lilla troll :)

2011-01-12 @ 14:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0