Nelly hos moster

Idag har Nellan varit hos sina älskade kusiner och moster hela dagen.
Lämnade henne där vid halvnio-tiden och hämtade henne vid 20.
Tror att hon haft det riktigt bra! Helt slut var hon oxå, somnade i bilen på väg hem.

Även Tomas ligger nu och sover. Förstår att han är trött efter all plogning och ingen sömn...
Tyvärr så snarkar han nå alldeles kopiöst när han inte sovit som han ska. Så nu återstår det att se om jag kommer kunna sova något i natt... Redan irriterad på oväsendet från sovrummet..

Själv har jag varit på föreläsning om ADHD och asperger idag. Mycket intressant men det var lite oklart om det skulle bli av eller inte flera gånger hit och dit...
När det var slut var det bara att dra hemåt för att elda, laga mat och duscha innan jag for i väg på bugg!
Satte mig i bilen (stressad så klart) där ser jag "låg kylarvätskenivå, stäng av motorn".
Bara att kuta in och hämta vatten och fylla på då... Sen lite påfyllning av diesel på macken.
Kan säga att jag blev sen till buggen.;-)

Kommentarer
Postat av: Hella

Hej nej guu vad synd att jag misssade det, jag som lever med en människa med det. Kram

2011-02-12 @ 07:33:21
URL: http://www.metrobloggen.se/heella
Postat av: Malin

Vem var det som hade det? Immanuel Trollhare?

2011-02-12 @ 08:00:59
Postat av: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Så du kom iväg till slut ändå? Tur att vädret lättade vid lunch :)

2011-02-12 @ 09:09:16
URL: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com
Postat av: Linda

Det var Lotta Abrahamsson som föreläste!

Stod nåt om henne på en löpsedel härom dagen.

Hella: Har Magnus ADHD?

Johanna: Ja, jag kom iväg, blev sen, var på väg hem men blev kvar!

2011-02-12 @ 09:41:59
URL: http://yramamman.blogg.se/
Postat av: Hella

Ja det kan man säga, men han har inte fått diagnosen av en läkare. Han förlägger nycklar telefon och allt varje dag!! hjärnan är en torktumlare, sen humöret m.m. Jag själv har nog några bokstäver också, har koncentrationssvårigheter. Börjar med en sak och fortsätter med en annan, innan första är klar, sen kan jag hålla på med 10 saker samtidigt. Våra barn kommer garanterat få nått av detta för det är ärfligt , man kan ju se många fördelar också att man är speciell och drivande ofta när man har adhd. Många artister/stjärnor har ju just gått så långt för dom gett 200 procent som en med adhd gör. Av och på knapp liksom.

2011-02-12 @ 14:24:48
URL: http://www.metrobloggen.se/heella
Postat av: Hella

hej igen! Förresten var föreläsningen bra?? hur kan man lära sig att koncentrera siig ex vis på en föreläsning?:) det är bara sånt jag är intresserad av som går in i hjärnan. Kram

2011-02-12 @ 20:13:05
URL: http://www.metrobloggen.se/heella
Postat av: Linda

Jo jag tyckte att det var bra men det var lite svårt att hänga med på det hon sa, iaf för mig. Hon pratade väldigt snabbt och rätt otydligt.

Hon hade nog inga direkta knep som hon lärde ut. Det var mer vad man har svårigheter med när man har någon av diagnoserna. Hon försökte förklara varför de har vissa speciella beteenden. Eventuellt så kommer hon en gång till innan sommaren. Har jag koll på det så kan jag hojta till. Kram

2011-02-12 @ 21:50:54
URL: http://yramamman.blogg.se/
Postat av: Malin

Hella: Allt det där du skrev stämmer in på mig också. Eller hur, Linda!?

2011-02-14 @ 21:46:48
Postat av: Malin

Inte humöret kanske, jo, innan jag började äta medicinen.

2011-02-14 @ 21:47:24
Postat av: Linda

Nja, du håller dålig ordning på grejer sen är det nog inget mer som tyder på adhd hos dig.;-)

2011-02-14 @ 22:12:56
URL: http://yramamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0