Mina telefoner under åren

Den allra första var inte mobil. Det var en bananofon.

Den första mobilnen köpte jag i ettan på gymnasiet, tror att året var 97 eller 98. Svårt att förstå men det var många som var avundsjuk på den. Det var en Philips diga och den hade fler ringsignaler än de flesta andra i min umgängeskrets. Tror den hade hela 9(!) ringsignaler att välja på.;-)

Den telefonen byttes senare mot en Nokia 6110 och den saknar jag än ibland.;-) Tror faktiskt jag har den kvar någonstans. Hehe.. Den köpte jag nog nångång 99-00.

Nästa telefon blev en Nokia 3610i (om jag minns rätt på namnet) Tror att det var då det var superviktigt att det skulle vara minst 65000 färger.

Efter det blev det en Nokia 3220 och den köptes 06 har jag för mig. Den kändes lite häftig för att den blinkade i olika färger. Men ganska snabbt kändes den pinsam istället...
Den telefonen fick Tomas ärva och jag köpte mig en ny.

Den här gången provade jag en Sony Ericsson 810i (Om jag nu minns rätt igen) Det var en musikmobil.
Mycket bra telefon och med 2 megapixelskamera! Kunde det bli bättre?;-)

Ja det kunde det....
Nu har jag nämligen en Sony Ericsson Aino! Superbra kamera tycker jag och ja det kunde bli bättre än 2 pixlar.;-) Den jag har nu är på 8,1 men visst det finns ju bättre.
Den här mobilen är iaf den finaste jag haft men den krånglar lite i touchen.

Ja det var mitt liv i telefoner det!;-)

Kommentarer
Postat av: helen

Vore kul om du la till bilder på mobilmodellerna! =)



Nokian som blinkade minns jag att V hade när vi gick på folkhögskolan, tyckte den var ashäftig.

2011-02-25 @ 17:12:10
URL: http://helenium.blogspot.com
Postat av: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Åh jag ångrar mitt Satio-köp litegrann, fast nu är det ju snart 1½ år sen jag köpte den så då får man väl ångra sig va?



Är missnöjd med så mycket funktioner i den och det enda jag verkligen är nöjd med är kameran. Bara därför tycker jag att bilderna med den har blivit sämre också :(

2011-02-25 @ 20:54:47
URL: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com
Postat av: Malin

Jag önskar jag kunde göra ett sånt här inlägg, men hur ska jag komma ihåg alla jag har haft,,?

2011-02-25 @ 22:38:17
Postat av: Linda

Helen det hade ju varit skoj om jag kommit på det när jag la upp inlägget!

Johanna: Vad skulle du vilja ha för telefon istället då?

Malin: Det skulle vara du för att komma ihåg nå dyligt men jag förstår att det är svårt.;-)

2011-02-26 @ 10:10:33
URL: http://yramamman.blogg.se/
Postat av: helen

Oj, går det inte att redigera inlägg på blogg.se? Synd!

2011-02-26 @ 23:51:05
URL: http://helenium.blogspot.com
Postat av: Linda

Jo, jo det går men jag tänker att de som läser har ju redan kollat inlägget.;-)

2011-02-27 @ 08:59:31
URL: http://yramamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0