Min 30-års dag

Jag har tyvärr blivit hemskt dålig på att komma ihåg att fota...:-(

Jag hade en hektisk men otroligt bra dag igår!
Tänk att igår kom jag till insikt med att man blir inte alls tant vid 30 utan det måste vara vid 40!

Jag började fixa tårtor direkt efter jag lämnat Nellan på dagis.
Det skulle bli en citrustårta och en Peach Melba-rulle.
Botten till citrustårtan hade jag i frysen så jag satte fart med att göra en kräm som skulle vara i den. Vet inte om det blev riktigt som det skulle men smaken blev bra iaf. Lite krångligt att göra då den skulle göras i vattenbad.
När krämen var klar började jag knäcka ägg, det skulle bli 6 äggvitor.. När jag knäcker det 5:e ägget kom det så klart med lite gula oxå....:-( Så då hällde jag i alla gulor och gjorde en tårtbotten av det istället.
Den ligger nu i frysen till nästa gång det blir tårtdags.
Tog tag i äggdelningen igen men knäckte nu ett och ett och hällde i en bunke.
Lyckades rätt bra men självklart blev det en spricka i marängen när rullen skulle över till en bricka.

Recept på bakverken kommer att läggas upp på yramammansrecept tids nog.

Peach Melba:



Citrustårta:



De första gästerna kom när vi kom hem från dagis.
14.00 dök alltså Karin och hennes barn upp!
Jag fick en jättefin blomgrupp av dem.

Nästa som kom tror jag va mamma, pappa, mormor och morfar.
Mamma och pappa gav mig en cykel i present men den fick jag redan för 2 år sedan.;-) De hade en jättefin blomgrupp med sig de oxå!
Mormor och morfar gav pengar och en liten prydnadsgrej som det stod februari på istället för blommor.

Sen kom Rosita och William efter att ha velat ett tag.;-)
Hade fått presentkort på spa tidigare och nu fick jag en fin flamingoblomma.

Sen kom syrran med familj!
Wilma och Alice hade med teckningar och nåt som Wilma pärlat.
Fick även en fin blombukett, en stor kastrull och en sockerkaksform.

Cissi och Lasse kom sist och av dem fick jag en orchide i kruka, Anthon Berg choklad och fyra smörknivar.;-)

Helt chockad över hur mycket presenter jag fått!
Väldigt glad över att så många kommer ihåg mig och det betyder mycket att bara komma på en fika!

Just det jag fick ju presenter av Tomas och Nelly oxå!
Ett presentkort på KappAhl och så lotter.

Jag är som ni förstår väldigt nöjd med mitt 30-års firande!! 

Kommentarer
Postat av: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Låter som en toppen födelsedag! Jag drog ihop bannern lite på min blogg, du kan väl kolla och se vad du tycker nu då :)

Hur som så får den vara så nu till jag tröttnar och gör om den igen :)

2011-02-24 @ 08:12:31
URL: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0