Veckan

Tänkte skriva ner lite av det jag kommer ihåg sen sist jag bloggade.;-)
En vecka sen nu....

Förra helgen var vi till Åland över dagen.
När vi åkt en bit ut på havet säger Nelly att hon vill åka båt!
Hon fattade nog inte att vi var på en båt tror jag.;-)
Vi fick inte med bilden på färjan så vi tog bussen till Mariehamn. Blev mycket åka och inte var det speciellt mycket att se heller.
Vi hängde i hamnen och kikade på alla stora, fina dyra båtar och hade det gott i värmen.
Köpte med lite alkohol hem så klart.:-)

I veckan har jag jobbat och Nelly har inte viljat vara på dagis.....
Hon hade tur och fick vara med sin kompis Ida hela onsdagen, tror hon hade det riktigt bra med dem på Storviksbadet!
Hon hade även träffat sin bästis Hilma!

Igår torsdag kom mormor och hämtade Nellan och även Alice.
Så nu är de och blir bortskämda i Hamrånge. Jag är lite avis faktiskt..;-)
Dock hörde jag att Alice inte var så pigg....:-(
Imorgon får vi se om mamma skjutsar hem dem eller om jag åker och hämtar dem.
Har längtat "hem" länge nu.........

Igår efter jobbet körde jag på med matlagning och gräsklippning bland annat.
Klippte klart vid 22.20.. Det var rätt mörkt kan jag säga.;-)

Idag åkte jag hem en timme tidigare från jobbet eftersom att det var så segt...
Satte fart med tvätt och städ!
Efter kvällsmaten ick jag även hjälp av Tomas!!!!:-)
En bra bit på väg men mycket städning kvar ändå.
Orkar inte mer nu så det får bli fortsättning imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0