Helgen!

Den här helgen har jag inte haft nå tråkigt alls!

Igår blev det ju lite städ på förmiddagen i väntan på Bollnäs-besökarna. När de kom så fikade vi lite sent om sider.
Sen "lurade" vi med dem till Västerberg på högskolansdag.
Där hade vi nog kunnat ha roligt i nån timme men vi var lite för stressade för det..
Blev lite besviken på maten. Det smakade bra men var inte mycket till mat tyckte jag.
Ost och skinkpaj valde jag och Tomas köpte nån mozarella-smörgås.

Barnen blev ansiktsmålade och var glada över det!



Nelly ville förstås bli målad som Hello Kitty!
Joline ville ha en fjäril målad.
Se så fina de blev!!



Vi kikade även in på deras loppis. Bettan fyndade en del och även jag gjorde ett klipp! Köpte ett nästan nytt spel för 30:-! Nu fattas bara någon att spela det med.....;-)

Vi sa hel då till Bollnäsborna och så skjutsade jag Tomas och Jimmy till Sandviken.
Nelly och jag fortsatte till Hamrånge!
Där fick vi god middag och så var vi ut med Nelly så att hon fick cykla!



På kvällen drack pappa och jag en varsin öl och mamma lite vin. Lugnt och trevligt!
Fast jag gjorde ett försök med min gamla granne Petra oxå, men hon hade annat för sig.

Jag sov i husvagnen och kunde alltså ta världens sovmorgon! Jag vaknade 7.15.......
Efter frukost blev det cykling igen! Vi gick till macken och köpte triss-bingo (tradition) Nelly ville inte ha någon lott så hon fick Hubba Bubba istället!;-)
Då var det dags för lunch igen och efter lunchen blev både mamma och jag slö...
Men efter lite fika så blev iaf jag piggare!
Då åkte vi till Gävle och handlade lite grejer. Jag hade planerat att köpa nån/några nya leksaker till Nelly. Jag har kommit på att de grejer hon har, har hon blivit för stor för..
Vi köpte ett pussel på 30 bitar. Hon fick välja motiv och valde Cars! Hink och spadar fick hon oxå. En stor nappflaska med massa docktillbehör ville hon oxå ha. Så det fick hon!;-)
Hon är inte direkt bortskämd på det här sättet.. Hon trodde inte ens att hon skulle få sakerna fast jag sa det till henne stackarn. Men efter ett tag blev det visst riktigt roligt och så trodde hon att hon kunde få typ allt!;-)
Blev kvällsmat på Max sen skjutsade vi mamma till bussen och åkte hem!
Nelly var snabb in och packa ur sina saker i hallen och satte sig där och lekte.;-)



Den här bilden tog jag efter middagen igår. Nelly fick färska jordgubbar och grädde! Innan läggdags blev det filmmys och godis.

Kommentarer
Postat av: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Vilken härlig helg ni verkar ha haft! Vilken skön sovmorgon du passade på att ta också :P

2011-04-11 @ 07:35:09
URL: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com
Postat av: Lotta J

Hej,Hej!!!

Trevligt att stöta på varann efter att oftast bara "ses" i cyper-space :)

Våran helg var åxå ljuvlig på alla sätt å vis! Nice to be home ;)

Ska from NU bli bättre på att lämna avtryck här på bloggen!!

Kram,kram

2011-04-11 @ 21:05:02
Postat av: Linda

Ja det var mycket trevligt!

"Hemma" är nå speciellt det!;-)

Låter bra att du ska bli bättre på att kommentera!!

Hoppas vi ses snart igen, kram!

2011-04-11 @ 21:59:03
URL: http://yramamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0