Mardröm?

Nelly vaknade och skrek i morse när jag satt mig vid frukostbordet.
Gick in till henne och la mig brevid och fråga vad som hänt?
Hon tittar ner mellan kuddarna och säger att nu är hunden borta..
Jag säger att nu har du nog drömt Nelly? Ja svarar hon..
Hur förklarar man sånt här för de små liven?
Hon var verkligen rädd och jag pratade med henne och ställde lite frågor. Det hade varit en stor hund i sängen som såg ut som Elvis. (farmor och farfars hund) Hunden var snäll och pappa hade klappat den.
Flera gånger under frukosten pratade hon om den där hunden och att nu var den inte inne, den hade nog gått ut osv.. Så till slut sa jag att det inte varit någon hund här utan att hon nog drömt. Sen kom vi överens om att den nog gått hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0